Обережно: сучасне медіасередовище, його вплив на психіку дитини дошкільного віку.
Інформаційно-комунікаційні технології стрімко входять у наше життя. Майже щодня людство віднаходить нові надсучасні гаджети для користування. Інформація, яка лине звідусіль, має очевидний вплив на сучасну людину, дитину. Чи контролюють батьки, яку медіапродукцію споживають їхні діти? Чи «вмикають фільтр», який би «відсіював» далеко не корисну, не добру, руйнівну інформацію? І які наслідки недбалого ставлення дорослих до медіасередовища дитини?
Сьогодні медіа дає про себе знати всюди — навіть у підземці метрополітену. Проїзд у маршрутці тепер теж має ознаки надсучасності. Телеекрани салонах маршрутного таксі, найрізноманітніша реклама всюди блимає вогнями, відлякує і водночас приваблює, спантеличує, зацікавлює, вводить у стан агресивності, а інколи має і протилежний ефект — викликає млявість, пригніченість, апатію.
На свідомість дітей та дорослих одночасно діє безліч джерел інформації. Це призводить до того, що мозок починає працювати в нав’язаному режимі, стає «зомбованим».
Телебачення, радіо, Інтернет — це те повсякденне тло, від якого ми стаємо психологічно залежними.
Блокування захисних механізмів відкриває інформаційному потоку вхід до святої святих людського розуму — підсвідомості. Так виникають передумови для кодування свідомості й «зомбування» особистості. При цьому система внутрішнього захисту («внутрішньої цензури») практично вимикається. Етичні бар’єри — сором, воля, совість, увага — виявляються заблокованими.
У такому медіасередовищі, створеному засобами масової інформації, зростають сучасні діти.
Поняття медіасередовище включає дві складові: медіа і середовище.
Характерні ознаки медіа - технічні засоби створення, копіювання, тиражування, запису, поширення інформації та обміну між суб’єктом (автором) та об’єктом (масовою аудиторією).
Поняття середовище науковці визначають по-різному, зокрема як сукупність впливів, що змінюють і визначають розвиток життя; або як усе те, що оточує, пронизує, залучає до орбіти діяльності суб’єкта; або як предмет, або як засіб, або як умови. Найчастіше під середовищем мається на увазі сукупність умов і впливів .
Таким чином, сучасна дитина перебуває під постійним впливом аудіовізуалізованої інформації. У медіасередовищі діти отримують можливість пізнавати життя через образи, репрезентовані аудіовізуальними (екранними) медіями, передусім — телебаченням. Для значної кількості сучасних дітей це замінює традиційні джерела соціалізації і пізнання.
Помічено, що з часом «теледіти» втрачають природний інтерес до реального життя. Психологи стверджують, що телеекран (Інтернет) для сучасної дитини — не тільки інформатор, а конструктор картини світу. В свідомості малюка відбувається процес переоцінки традиційної системи цінностей. І це зумовлює небезпечні духовні підміни — виникає агресія до живих істот, формуються цинізм, байдужість до чужих переживань. Особливо небезпечно те, що діти під впливом того, що бачать, починають вважати насильство нормальною моделлю поведінки. Дитина ніби «відходить» від реального світу, занурюючись у фантастичний.
В останні роки стає дедалі більше дітей, які не можуть у дитсадку, а згодом і в школі, сприймати інформацію на слух. Учені вважають, що причина в тому, що цих дітей з раннього дитинства «виховував телевізор», тож вони сприймають переважно тільки зорову інформацію. Словесно, логічно, зв’язно відтворити події можуть рідко. Пізніше ці діти погано читають у школі, їм важко переказувати тексти, творче мислення в таких малюків недостатньо розвинуте, вони схильні до агресії, проявів негативізму.
Отже, як бачимо, продукція «медіаринку» має перебувати під пильною батьківською цензурою. Пам’ятаймо: дитина майже всю інформацію сприймає у вигляді образів. З них, як з кубиків, вона і будує свою модель світу.
Яку медіапродукцію можна пропонувати дітям?
З десяток років тому головним заняттям дошкільнят були різноманітні ігри, малювання, ліплення, слухання казок, відвідування гуртків за інтересами, заняття спортом. Звісно ж, вечорами діти дивилися мультфільми у передачі «На добраніч, діти!». Це був своєрідний ритуал підготовки до сну. А у вихідні дні «В гостях у казки» з улюбленою ведучою Валентиною Леонтьєвою, «Будильник», «Катрусин кінозал», «АБВГДейка». Які незабутні приємні спогади: на ці дитячі передачі чекали з нетерпінням, бо їх було небагато.
Сьогодні індустрія медіапродукції для дітей дуже строката: мультиплікація, телепередачі, дитяча преса, комп’ютерні ігри, відеоігри, фотографія, Інтернет — сайти, радіопередачі, документальні фільми, сканографія (новий напрям у сучасному фотомистецтві), книги, фільми-казки, документальні фільми про флору, фауну, дитяча література, в тому числі й комікси.
Лікарі зазначають: середня тривалість перегляду мультфільмів, дитячих передач становила у 80-ті роки XXст. 3-5 годин на тиждень, тобто 5% вільного часу, або ж ті самі 30 хвилин на день, які офіційно дозволені дошкільнятам Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я.
Сьогодні ситуація різко змінилася. За даними ЮНЕСКО, сучасні дошкільники віком 3-6 років присвячують перегляду телепередач, мультфільмів у середньому 3-4 години на день, тобто близько 23-24 години на тиждень. Уявімо, ціла доба у розпорядженні дитини-дошкільника і це лише на віртуальне спілкування! Чи не забагато? Психологи стурбовані тим, що на пасивну розвагу витрачається цінний час, який би варто було присвятити істинно потрібній і важливій діяльності — провідній у дошкільному віці — грі. Перегляд телепередач забирає час на читання книжок, при цьому втрачається живе спілкування з однолітками й дорослими. Дитина, таким чином, опиняється поза реаліями звичайного життя. Звідки ж тут вироблятиметься життєва компетентність?
Діти засвоюють інформацію набагато ефективніше, аніж дорослі, по-перше, запам’ятовують усе набагато швидше, а по-друге, сприймають її безпосередньо (без внутрішньої критики). Переглядаючи фільми, дитина малює за ними свою картину світу, «будує свою особистість». Тож надзвичайно важливо, щоб діти отримували якісний медіапродукт.
Діти різного віку дуже люблять мультиплікаційні та художні фільми-казки. Яскраві, образні, із захопливим сюжетом, дібрані за віком, вони формують у малих уявлення про добро і зло, еталони гарного і поганого.
Пригадаймо: яку незрівнянну радість, естетичне задоволення мали від перегляду фільмів-казок відомих режисерів-казкарів Олександра Роу, Олександра Птушка, Леоніда Нечаєва. Після перегляду відчувався позитив, радість, чистота і тверда впевненість у тому, що добро завжди переможе зло. А ще з’являлося палке бажання бути схожими на позитивних персонажів. Саме так і мають почуватися діти після перегляду анімаційної продукції, розрахованої на них.
Добрий, якісний мультфільм — конче потрібний матеріал для розвитку ігрових сюжетів, для малювання, ліплення та й загалом особистісного становлення дитини. Адже він формує в дитячій свідомості модель навколишнього світу, образи мами і тата, друга і ворога, всього того, на що він орієнтуватиметься все життя як на духовний компас.
Діти завжди асоціюють себе з головним персонажем твору, чи то книжки, чи то мультику. Зазвичай дівчаток ваблять жіночі образи, а хлопчиків — чоловічі, що цілком закономірно. Переглянувши фільми про принцес, добрих фей і працьовитих героїнь, дівчатка і самі хочуть бути такими, причому не тільки зовні, а й наслідуючи їхні душевні якості. Візьмемо, наприклад, Попелюшку. Гарна, скромна, добра, працелюбна, весела, незаздрісна. Хочете бачити ці риси в дитині? Сміливо демонструйте їй саме цей мультфільм про цю чудову дівчину.
З хлопчиками справа дещо інакша. Сьогодні дуже багато художніх і мультиплікаційних фільмів, у яких демонструється агресія, війна, яка ініціюється саме сильною половиною людства. І, на жаль, агресивна поведінка стає взірцем для хлопчиків. Зрозуміло, класичний образ справжнього чоловіка — воїн, лицар, герой. Тож, демонструвати хлоп’ятам фільми про боротьбу, героїзм, звісно, треба, але дуже вдумливо відбираючи їх із того нестримного потоку, який пропонується телебаченням. Є чудові мультфільми: «Іван Царевич і Сірий Вовк», «Добриня Микитич і Змій Горинич», «Альоша Попович і Тугарин Змій» та інші. Вибирайте фільми про мужність, у яких головний герой бореться за правду, але не вдається до невиправданих жорстокості, убивства.
Повірте, у фільмах про холоднокровних роботів-убивць немає нічого корисного для вашої дитини.
На жаль, не всі сучасні мультфільми відповідають наведеним вимогам. Більшості з них притаманні певні ознаки, які роблять їх небажаними для перегляду дошкільнятами. Тож, перш ніж пропонувати дитині переглянути мультфільм, обов’язково перегляньте його самі, зверніть увагу, чи нема у ньому наведених нижче небезпечних моментів.
Небезпеки сучасних мультфільмів
1. Сюжети мультфільмів надто легкі, розважальні.
Після перегляду сюжет майже відразу забувається, отже, не дає «поживи» для осмислення. Некорисність посилює багатосерійність, через яку виникає екранна залежність. Дітям важко відтворити сюжет мультфільму, хоча він нескладний. Вони мають його переглянути кілька разів.
2. Персонажам притаманні якісь особливі над-можливості — вони «супер» у різних варіаціях.
Це породжує в дитини відчуття власної неповноцінності. Існує навіть такий термін «каучуковий» персонаж. Під дією афектів — радості, гніву, любові — його тіло може «розширюватися» чи «звужуватися». У таких персонажів неправдоподібно витягуються руки й сплющується голова, вони можуть закручуватися й розкручуватися, немов спіралі. Виникає педагогічна претензія, претензія серйозна та принципова: спостерігаючи цих персонажів, можна дійти висновку, що вони не відчувають болю. А як же тоді вчити малих жаліти когось, співчувати, пропонувати допомогу?
3. Демонструється і не засуджується девіантна поведінка персонажів.
Персонажів, які порушують загальноприйняті правила, ніхто не виховує і не каже їм, що так робити не можна. Демонструються небезпечні для життя, безглузді форми поведінки, сцени неґречного ставлення до людей, тварин, рослин. «Виховний ефект» від таких переглядів першими відчують близькі дорослі у формі цинічних висловлювань, негарних жестів, непристойної поведінки, грубості, навіть бійки з боку дітей. З давніх-давен малюків виховували на позитивних прикладах. Негативні не демонстрували, якщо вже так траплялося, це завжди супроводжувалося належним коментарем, моральною оцінкою.
4. Багато сучасних мультфільмів мають чітко виражену статеву адресацію: для дівчаток, для хлопчиків.
У дошкільному віці такий поділ не має розвивального значення і лише стає перепоною для спілкування і спільних ігор хлопчиків та дівчаток. І дівчаткам, і хлоп’ятам будуть корисніші твори про дружбу, сміливість, любов, гарні вчинки, спільні справи.
5. Зарубіжні мультфільми адресовані старшій віковій аудиторії. Однак батьки пропонують їх малюкам, починаючи з 2-3 років.
Висновок про шкідливість — очевидний.
6. Мовний супровід — надмірний, позбавлений художності.
Персонажі постійно промовляють довгі монологи, коментують найдрібніші події чи поворот сюжету, свої думки та обговорюють вчинки інших. Мова сучасних супергероїв та їхнього оточення в цілому примітивна, рясніє жаргонізмами, сленговими словами та вигуками. Озвучення зарубіжних мультфільмів часто буває занадто манірним із гротескними інтонаціями та голосами. Крім того, дуже втомлює текст, який звучить синхронно з мовою персонажа. Це дратує, не сприймається, втомлює слух.
7. Музичний супровід — примітивний, невідповідний загальному емоційному настрою, перебігу подій.
Якщо мелодія, що супроводжує сюжет, бідна, то вона й не запам’ятовується дітям, не виконує своєї прямої функції — підсилювати сюжет, сприяти розвитку емоційного сприймання дитини. Якщо, до всього ж, вона й не відповідає подіям на екрані, перебиває слова персонажа, це негативно впливає на нервову систему, перешкоджає адекватному сприйманню.
Як впливає реклама?
Окрім небезпек неякісних мультфільмів, на дитину чатують й інші загрози, створені сучасним медіасередовищем.
Чи помічали ви таке застереження унизу реклам, які демонструють по телебаченню: «Не відтворювати у реальному житті». Можливо, й не помічали, бо шрифт дрібний, важко читається, він не привертає до себе уваги. А от сам сюжет реклами! Переважно захопливий, феєричний: спортивної статури красень зістрибує з висоти хмарочоса, в нього виростають за спиною крила, він починає вільно літати і не розбивається. Завтра ми його знову побачимо на екранах. А тепер спробуймо переконати нашого Сашка чи Дмитрика, що так робити не можна, що життя одне, що стрибати з дахів у жодному разі не можна!
Дошкільнятам ще важко відрізняти реальне від вигаданого. Реклама ж видається їм переконливішою, аніж просто собі розмова з батьками про небезпечність тієї чи іншої ситуації.
Вплив реклами має магічну силу. Діти дивляться її, як заворожені. Через рекламу знецінюються важливі етичні категорії. Мрії про щастя починають здаватися легкодосяжними.
Дорослі мають раз по раз пояснювати дитині, що рекламу треба сприймати вибірково і що відсутність певної речі, навіть дуже гарної, зовсім не означає, що життя від цього стане гіршим.
Зміст та форми роботи за освітньою лінією
«Мовлення дитини»
У новій редакції Базового компонента дошкільної освіти мовленнєвий розвиток виділено в самостійний напрям. Освітня лінія «Мовлення дитини» є однією з основних і передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовленням у різних життєвих ситуаціях. За освітньою лінією «Мовлення дитини» складовими змісту роботи з мовленнєвого розвитку дошкільників є:
· звукова культура мовлення;
· словникова робота;
· граматична правильність мовлення;
· зв'язне діалогічне і монологічне мовлення.
Змістове наповнення освітньої лінії «Мовлення дитини» акцентує увагу педагогів не на розв'язання окремих завдань мовленнєвого розвитку дітей, а на цілісному підході до формування мовно-мовленнєвої компетенції (в єдності її складових) як одного з ключових критеріїв і водночас вагомої умови становлення й розвитку мовленнєвої особистості дошкільника.
Заняття як провідна форма роботи з розвитку мовлення та навчання рідної мови
Останнім часом під час організації освітнього процесу в дошкільному закладі значну увагу приділяють:
· інтеграції змісту дошкільної освіти;
· реалізації принципу інтеграції в побудові різних видів занять;
· наданню пріоритету заняттям інтегрованого типу.
Проте значення спеціально організованих мовленнєвих занять не зменшилося. Адже саме під час роботи на занятті педагог має змогу формувати в дітей уміння:
· використовувати в мовленні: інтонаційні засоби виразності; порівняння; образні вирази;
· контролювати: темп мовлення; силу голосу;
· творювати ступені порівняння прикметників;
· узгоджувати слова в реченнях різних конструкцій;
· складати сюжетні розповіді тощо.
На заняттях з розвитку мовлення вихователь проводить цілеспрямовану лінгвістичну підготовку дітей до навчання у школі, комплексно формує мовленнєві вміння й навички, збагачує словник дітей. Тож заняття різних видів і типів є провідною формою навчання дітей рідної мови та розвитку мовлення.
Класифікація мовленнєвих занять
За способом організації:
· індивідуальні, на яких об'єднують дітей одного рівня мовленнєвого розвитку(1-4 особи)
· індивідуально-групові (4-8 осіб)
· групові (до 15 осіб)
· фронтальні, або загальногрупові (з усіма дітьми вікової групи)
За спрямованістю:
· тематичні, спрямовані на розв'язання одного мовленнєвого завдання (розвиток словника, формування граматично правильного мовлення, формування звукової культури мовлення чи зв'язного мовлення)
· комплексні, у процесі яких комплексно реалізують три мовленнєвих завдання (наприклад: розвиток зв'язного мовлення, формування звукової культури, граматично правильного мовлення)
Методичні аспекти проведення спеціальних занять із розвитку мовлення
Специфікою занять з рідної мови є те, що активність дітей на цих заняттях виявляється у сфері розумової діяльності. Дитина має слухати, думати, відповідати на запитання вихователя. З огляду на це потрібно формувати в дітей навички організованої суспільної мовленнєвої поведінки, зокрема:
· слухати і чути інших;
· висловлюватися, коли запитують;
· слухати і розуміти мовлення, адресоване кожному.
Запитання дітям слід ставити так, щоб спонукати їх до розмірковування: «Які ознаки підказали вам, що на картині зображено початок осені, а не кінець?», пошуку точної відповіді на запитання: «Яблуком можна пообідати чи перекусити?», зіставлення і свідомої оцінки кількох варіантів розв'язаннямовленнєвого завдання: «Краще так чи так?».
Завданням педагога є створити під час заняття комфортні умови, що дадуть змогу підтримати зацікавленість, ініціативність кожної дитини протягом усього заняття і сприятимуть її прагненню виявляти активність під час розв'язання мовленнєвих завдань. Такими умовами є:
- забезпечення позитивного емоційного тла заняття;
- зміна видів діяльності;
- використання ігрових прийомів навчання;
- урахування організаційних особливостей та часових меж заняття.
Позитивне емоційне тло заняття
Кожне мовленнєве заняття має викликати в дітей почуття задоволення. Досягти цього педагог може за умови використання доступних і цікавих для дітей прийомів навчання, створення атмосфери емоційного комфорту для кожної дитини, доброзичливості, зацікавленості в успішному засвоєнні знань. Пожвавлює заняття зазвичай доречне використання під час роботи з дітьми таких засобів гумору, як-от: жарти, прислів'я, приказки, іронічні загадки, забавлянки тощо. Енергійність, емоційність, позитивний настрій педагога передаються вихованцям, що, у свою чергу, підвищує їхній інтерес до навчання, активізує мовлення.
Зміна видів діяльності дітей на занятті
Доцільно у процесі роботи на занятті почергово залучати дітей до різних видів діяльності, тобто поєднувати мовленнєві засоби з іншими засобами і способами відтворення змісту навчального матеріалу. Так, сприяючи введенню до активного словника дошкільників певного слова, наприклад «веселка», попросіть визначити його словесно ( що це?), описати за допомогою засобів образності (яка вона?), зобразити за допомогою долоньок, скласти з різноколірних стрічок, намалювати тощо. Залучення дітей до активної діяльності забезпечить їхню високу інтелектуальну-мовленнєву активність.
Ігрові прийоми навчання дітей на занятті
Однією з умов успішності мовленнєвої роботи на занятті є використання ігрових прийомів навчання.Серед них: ігри (дидактичні; народні; рухливі з текстами та діалогами), ігрові вправи; сюрпризи;забавлянки; ігрові життєві ситуації спілкування, в яких дитина є активним мовцем.
Педагогам слід пам'ятати, що гра завжди має залишатися грою, яку не слід, як це подекуди буває, підміняти навчальною вправою. Лише за цієї умови можна реалізувати весь навчальний та виховний потенціал гри щодо мовленнєвого розвитку.
Організаційні особливості мовленнєвого заняття
Ефективність мовленнєвого заняття забезпечує його оптимальна організація. Розташовувати дітей на занятті варто так, щоб було зручно вести розмову (очі в очі) не лише з педагогом, а й з однолітками. Необхідно чергувати різні види дитячої активності, а також різні способи організації дітей для розв'язання мовленнєвих завдань із метою збереження інтересу та ініціативності дітей. Слід пам'ятати, що ефективність мовленнєвого заняття залежить від мовленнєвої активності дітей: чим більше говорять діти, тим ефективніше заняття.
Часові межі мовленнєвого заняття
Під час визначення часових меж заняття необхідно, насамперед, орієнтуватися на збереження у дітей працездатності та інтересу. Заняття має завершитись за мить до того, як діти самі про це попросять. Щоб відчути це, вихователю треба навчитися спостерігати за станом дітей і помічати явні та приховані ознаки втомленості дітей. Орієнтиром для вихователя щодо визначення доцільності часових меж заняття з розвитку мовлення мають слугувати затверджені нормативи тривалості занять у різних вікових групах.
Специфіка організації занять інтегрованого типу
Заняття інтегрованого типу - ефективний засіб для закріплення набутих дітьми мовленнєвих умінь та навичок і збагачення пізнавального досвіду. Для них є характерним те, що для більш повного й глибокого розкриття теми, успішного розв'язання мовленнєвих і розумових завдань вихователь використовує матеріал із різних розділів програми. Під час інтегрованих занять поєднують кілька напрямів діяльності дітей. Тому таке заняття, зазвичай, складається з кількох взаємопов'язаних частин. Усі вони підпорядковані певній меті і доповнюють одна одну. Залежно від того, завдання якого розділу програми є головними, на інтегрованому занятті пріоритетним може бути той чи той напрям діяльності:
· художньо-естетичний - музика, образотворче мистецтво;
· інтелектуально-мовленнєвий - ознайомлення з навколишнім середовищем, розв'язання соціально-комунікативних проблемних ситуацій;
· логіко-математичний;
· природний тощо.
Мовленнєва робота у процесі інтегрованого заняття є його смислоутворювальним стрижнем. Вона забезпечує єдність усіх навчально-пізнавальних завдань. Спілкування, що активізує пізнавальну діяльність дітей, - саме той вид мовленнєвої діяльності, що має бути пріоритетним на заняттях інтегрованого типу. Таке спілкування сприяє:
· закріпленню знань дітей із різних розділів програми;
· активізації, уточненню і збагаченню словника;
· розвитку діалогічного й монологічного мовлення;
· формуванню комунікативних навичок;
· удосконаленню виразності мовлення, загальної культури мовлення.
Плануючи інтегровані заняття, слід пам'ятати, що їх часова тривалість має відповідати віковим особливостям дітей. Інтегровані заняття можна проводити, починаючи з першої молодшої групи.
Комбінувати освітні завдання, плануючи інтегровані заняття, можна по-різному. Об'єднує їх тема заняття, відповідно до якої і добирають змістові елементи з різних розділів програми та різні види діяльності дітей.
Так, завдання з музичного виховання, ознайомлення з довкіллям, художньої літератури чи образотворчого мистецтва поєднують із завданнями з розвитку мовлення: спочатку дітям читають вірші, вони слухають музику, разом з дорослим співають пісні, присвячені певній темі, потім малюють чи розглядають картинки (слайди, ілюстрації).
Види занять інтегрованого типу
Заняття інтегрованого типу за характером діяльності зазвичай поділяють на такі види:
· навчально-пізнавальне;
· навчально-ігрове (заняття-гра; заняття-змагання; заняття-розвага; контрольне).
Навчально-пізнавальне заняття
Навчально-пізнавальне заняття спрямоване передусім на засвоєння навчального матеріалу,визначеного програмою. Під час навчально-пізнавального заняття застосовують такі форми роботи з розвитку мовлення, як: словесні дидактичні ігри; різні види роботи з художніми текстами; коментована діяльність, що поступово переходить у доказове коментування;описові та пояснювальні розповіді тощо.
Навчально-ігрове заняття
Навчально-ігрове заняття зазвичай на певному ігровому сюжеті, має єдину сюжетну лінію, що є стрижнем усього заняття і визначає його логіку. Ігровий сюжет передбачає розгортання дії в уявній ігровій ситуації для підсилення враження, від якої можуть бути використані елементи театралізації. При цьому всі навчальні, пізнавальні, розвивальні, мовленнєві завдання діти розв'язують у процесі розгортання ігрового сюжету на хвилі природного інтересу, що й дає змогу педагогу забезпечити високий рівень пізнавальної активності впродовж усього заняття.
Заняття-гра
Заняттю-грі притаманні такі ознаки, як: ігрові ролі; ігрові правила; ігрові дії; підбиття підсумків гри.
Заняття-гра має тренінговий характер і спрямоване на закріплення мовленнєвих знань, умінь і навичок.
Заняття-змагання
Із дітьми старшого дошкільного віку проводять заняття-змагання у таких формах, як: літературна вікторина; турнір знавців; конкурс творчих розповідей, етюдів-мініатюр, описів тощо.
Заняття-розвага
Заняття-розвага може мати характер шоу, яке проводиться на відповідну тему і за попередньо розробленим сценарієм. На таких заняттях часто присутні глядачі - інші діти чи батьки. Заняття-розваги - це підсумкові інтегровані заняття, на яких діти не отримують нових знань, натомість вони отримують позитивні емоції і задоволення.
Контрольне заняття
Особливе місце у системі мовленнєвої роботи посідають контрольні заняття, які планують і проводять в усіх вікових групах. Їх кількість, мету і зміст визначає вихователь. Починаючи з середньої групи, доцільно відводити по три заняття для кожної перевірки мовленнєвих навичок і вмінь дітей протягом року, що дає змогу вихователю вчасно коригувати індивідуальну мовленнєву роботу з дітьми.
Засоби й методи роботи з розвитку мовлення
Оновлення підходів до організації занять з розвитку мовлення дітей потребує й оновлення засобів і методів розвитку мовлення дітей. Традиційні методи не втратили своєї актуальності. Змінилися не самі методи, а характер їх використання, позиції педагога і дітей у процесі їх застосовування. Так, науковці рекомендують віддавати перевагу використанню творчих мовленнєвих завдань і вправ, реалізації принципу багатоваріантності у процесі їх розв'язання. Водночас з'явились інноваційні методи і засоби розвитку мовлення дошкільників, серед яких побудова заняття у вигляді словесних подорожей у світ казки, фантазії, природи, мистецтва, звуків, фарб, книги тощо. Такі заняття можна проводити як у формі діалогу, так і у формі полілогу.
Полілог як один з ефективних методів мовленнєвої роботи
Полілог - дискусійна не репродуктивна бесіда трьох і більше учасників, спільний пошук відповідей на проблемні запитання у процесі обговорення. Кожен учасник полілогу має рівні права, зокрема й основне право - право помилитися, усвідомити свою помилку та виправити її самостійно. У репродуктивній бесіді (основній формі діалогу з дітьми в дошкільному закладі), коли відповіді майже на всі запитання уже відомі, а потрібно виявити лише, як діти засвоїли матеріал, вихователь виконує роль ведучого, а у полілозі він - режисер.
Кожен учасник полілогу має право висловлювати і обстоювати власну думку, навіть якщо вона не збігається із загальною, традиційною. Будь-яка відповідь приймається як можлива, як варіант розв'язання проблеми. Вихователю, як авторитетній особі після завершення розмови, слід аргументовано висловити свою позицію. Діти при цьому можуть або залишитися при своїй думці, або прислухатися до думки поважної досвідченої людини. Зазвичай діти приймають позицію вихователя, однак тепер це вже не нав'язана думка, а власне рішення. Така форма спілкування і навчання сприяє:
· формуванню в дітей прагнення мати власну думку, звички самостійно мислити;
· розвитку здібностей (формулювати та аргументувати свою думку, висловлювати думки найдоцільнішими способами, обстоювати власну позицію відповідно до вікових можливостей).
Полілог - один з методів розвитку словесної творчості дітей у процесі пізнавальної діяльності. Важливою організаційною умовою для полілогу є спілкування «очі в очі», що передбачає розташування дітей у колі, на одному рівні з дорослим із метою створення довірливої атмосфери та забезпечення участі кожного в обговоренні. Полілог використовують як на заняттях з розвитку мовлення, так і на інших заняттях.
Індивідуальна мовленнєва робота поза межами організованого навчання
Нині освітній процес зорієнтований на скорочення часу, відведеного для організованого фронтального навчання на заняттях, на користь збільшення часу на особистісне самовизначення дитини в умовах розвивального середовища. Отож і робота з розвитку мовлення має вийти за межі організованого навчання і набути різних індивідуальних форм.
Метою індивідуальної мовленнєвої роботи є закріплення мовленнєвих умінь і навичок, яких діти набули на заняттях.
Так, за потреби в постановці певного звука, показу його артикуляції та закріплення вимови в чистомовці, скоромовці, іншій мовленнєвій діяльності, індивідуальну роботу з тією самою дитиною проводять кілька разів на тиждень, допоки не зникне мовленнєва вада.
У процесі самостійної пізнавальної, художньої, театральної або фізичної діяльності реалізують ті самі завдання з розвитку мовлення дітей, що й на заняттях, і ті, які складно успішно розв'язувати на заняттях. Тож у повсякденні відбувається подальший розвиток усного мовлення.
Мовленнєва компетенція - це вміння адекватно й доречно спілкуватися рідною мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби виразності мовлення.
Вікові особливості розвитку мовлення дошкільників
Мовленнєву компетенцію потрібно формувати в дітей вже з раннього віку. Ще до школи дитина повинна освоїти відповідні мовленнєві знання, вміння і навички, необхідні їй для спілкування. Зміст і прийоми роботи з дітьми значно залежать від їхніх вікових особливостей.
Так, для розвитку мовлення дітей третього року життя важливо використовувати різні режимно-побутові процеси, під час яких педагог, спілкуючись з малюками, має:
· вправляти їх у називанні предметів, їхніх якостей, дій - «Деревянна пірамідка», «Кулька котиться»;
· учити дітей супроводжувати свої дії мовленням - «Мию руки», «Вдягаю сорочку»;
· формувати в дітей здатність звертатися до дорослих і однолітків із проханням чи пропозиціями - «Дай, будь ласка, ляльку», «Давай гратися кубиками».
Мовленнєві завдання у роботі з дітьми четвертого року життя значно ускладнюються. Діти починають активно використовувати в мовленні засвоєні раніше слова. Тому у процесі рольових ігор, спостережень, трудових доручень слід не лише збагачувати й активізувати словниковий запас дітей, а й вправляти їх у використанні в мовленні іменників у знахідному і родовому відмінках множини («У парку було багато дерев»), учити правильно узгоджувати слова в реченні. Поряд з цим слід цілеспрямовано працювати над формуванням звукової культури мовлення, вправляти дітей у правильній звуковикові. Для цього можна використовувати предметні картинки, іграшки, невеликі вірші.
На п'ятому році життя розширюється уявлення дитини про діяльність людей, про довкілля, з'являються нові теми для спілкування з однолітками і дорослими, виникає потреба домовитися про гру, узгодити трудові дії. Відтак основну увагу необхідно приділяти розвитку діалогічного й монологічного мовлення, формуванню навичок культури мовлення (ввічливо звернутися, привітатися, подякувати, попрощатися тощо).
Дітей шостого року життя слід навчати граматично правильного, чіткого, виразного мовлення. Вихователь має звертати особливу увагу на помилки в мовленні дітей під час повсякденного спілкування. Із дітьми, які припускаються помилок у вимові звуків, неправильно вживають граматичні форми, проводять спеціальні ігри та вправи на їх виправлення. Для вироблення правильного темпу мовлення, закріплення вміння керувати силою голосу вивчають з дітьми скоромовки і лічилки. Особливої уваги потребує навчання дітей пояснювального описового мовлення. Ефективним прийомом при цьому є словесні доручення (пояснити товаришу нову дидактичну чи рухливу гру, трудовий процес, зміст малюнка тощо). Розвитку зв'язного мовлення, його виразності сприяє участь дітей у грі-драматизації, демонстрації лялькового театру, інсценування художніх творів тощо. Варто всіляко заохочувати мовленнєві успіхи дитини, адже це надає їй впевненості в своїх силах, активізує комунікативну діяльність, а отже, створює сприятливі умови для успішної підготовки до шкільного навчання.
Програма залишається орієнтиром базового рівня мовленнєвого розвитку дитини на кожному віковому етапі. Вихователю надається право вільно використовувати програмний матеріал із розвитку мовлення у межах однієї програми чи з інших варіативних програм.
У молодшій групі з дітьми (5-6 осіб), які правильно вимовляють усі звуки (тобто випереджають базовий рівень розвитку), вихователь повинен працювати за програмою середньої чи навіть старшої групи або за іншою тематичною (більш складною) програмою, що отримала експертне оцінювання.
Отже, врахування рівня мовленнєвого розвитку кожної дитини, розумне поєднання традицій та інновацій у сучасній організації мовленнєвої роботи з дошкільниками забезпечить її ефективність і реалізацію завдань, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com
Світлана (Wednesday, 16 October 2024 17:23)
Хочу виразити велику подяку всьому колективу нашого найкращого садочка! Тут працюють дійсно незламні люди, віддані своїй справі, творчі та найдобріші вихователі, професійні спеціалісти! Дякуємо всім за те, що в такий складний, страшний час ви підтримуєте наших дітей і нас, батьків. Навчаєте і дорослих і дітей. Дякуємо директору Тетяні Леонідівні за такий творчий, професійний, талановитий, чуйний колектив! Дуже класно, що є можливість зустрічатись діткам на проєкті ЮНІСЕФ! Дитина ходить із задоволенням! Від усіх батьків бажаємо всьому колективу здоров'я, стійкості, миру! Ми вас любимо!
Тетяна (Tuesday, 04 June 2024 10:36)
Доброго дня!Хочемо подякувати всім , хто був з нами ці нелегкі роки! Наші дітки застали і час короновірусу і війну, нажаль, але чуйний, турботливий , добрий, завжди готовий прийти на допомогу персонал садочку #232 готовий був з нами бути 24/7!
Дякуємо кожному за підтримку, особливо вихователям 5 групи "Берізка" Катерині Миколаївні та Юлії Михайлівні- за цікавий навчальний матеріал та корисні розвивальні завдання!
Всім бажаємо мирного неба та щасливого дитинства!
Ткачук Тетяна (Monday, 27 May 2024 20:12)
Дуже дякую команді вихователей нашого улюбленого садочка!Дитина ходила с превеликим задоволенням !Вивчила багато цікавого ,знайшла нових друзів!
Сідашова Наталія (Monday, 27 May 2024 17:57)
Від всього серця дякуємо вихователям та фахівцю-логопеду за чудові, цікаві та креативні дистанційні заняття!
Батьки (та бабусі з дідусями �) групи N4, N5
Дехтярьова Діана Олександрівна (Monday, 27 May 2024 15:21)
Чудовий садочок,професійні,турботливі вихователі.Донечці завжди дуже цікаво і до садочка ходить із задоволенням
Майя (Wednesday, 31 January 2024 13:18)
Хочу виразити велику подяку всьому педагогічному колективу нашого садочка, якій відвідує моя дитина. Але, нажаль зараз ми бачимось тільки онлайн. Педагоги докладають дуже багато зусиль для розвитку та виховання наших дітей, готують дуже цікаві заняття з різних напрямків, дуже веселі та корисні руханки, кваліфіковані консультації для нас батьків з питань розвитку та виховання дитини. Ще раз велика подяка вам, наші вихователі та спеціалісти за таку кропітливу, складну, але дуже цікаву і необхідну для нас і наших діток роботу в такий складний час. Всім нам миру та скорішої Перемоги! З нетерпінням чекаємо зустрічі в нашому садочку!
Батьки дітей гр.2,3,4,5. (Wednesday, 29 November 2023 08:10)
Дякуємо психологу та логопеду за дуже цікаві онлайн заняття, консультації під
час воєнного стану.
Тетяна (Tuesday, 28 November 2023 16:17)
Хочеться висловити слова подяки всьому колективу найкращого дитячого садочка #232 "Сіренький Зайчик ". Ви як одна велика родина працюєте дружно та турботливо! Психолог Вікторія Григорівна має особливий підхід до діточок з вправами, що їх заохочують та пиклуються, логопед Ірина Станіславівна - професійно виправляє та зміцнює правильну вимову дітей; вихователі Катерина Миколаївна та Юлія Михайлівна , Віра Юріївна, надають завжди дуже цікаві , корисні та розвиваючи заняття;фізичне виховання - це основи всього здоров'я , що забезпечує Вікторія Ганчева, дуже активний талановитий фахівець, методист Світлана Павлівна - генератор ідей та пропозицій, та звісно директор Тетяна Леонідівна- голова цієї родини, турботлива, уважна, завжди усміхнена, яка знає підхід до кожної дитини! Нажаль наші дітки не мають змоги їсти смічну їжу в садочку, які готують як вдома.Але ми всі сподіваємось на скору зустріч та бажаємо всім натхнення та терпіння! Все буде! Щиро Вам Всім Дякуємо за Вашу Важку Працю!
Вікторія Ганчева (Tuesday, 28 November 2023 14:14)
Велика подяка методисту спеціального закладу дошкільної освіти 232 "Сіренький зайчик", Соловьовій Світлані Павлівні, за потужну методичну підтримку педагогів та батьків. За вчасне, систематичне інформування стосовно освітніх новинок та новин, за сучасні погляди на дошкільну педагогіку, за організацію методичної роботи! Завжди в нагоді! Завжди користуюся! Дякую щиро!!!
Світлана (Tuesday, 24 October 2023 18:02)
Хочу висловити подяку колективу нашого садочка! В такий складний час ви знаходите сили бути з нами на зв'язку, надаєте завжди цікаві заняття, консультації. Ваша енергія та відданість своїй справі надихає і нас! Як можемо займаємось з дітками завдяки вам! Дякую всім за допомогу та підтримку. Дякую директору Тетяні Леонідівні за організацію такої нелегкої роботи, за таких педагогів! Дуже хочеться в садочок! Сподіваємось на скорішу Перемогу та зустріч з вихователькою Оленою Вікторівною.
Тетяна (Sunday, 11 June 2023 14:41)
Весь колектив дитячого садка вітаємо з закінченням навчального року. Цей навчальний рік був дуже важкий, як для батьків так і для робітників дитячого садка.
"Сіренький зайчик"- самий найкращий садочок, з великої літери!.Але в воєнний час ваш колектив завжди був двигуном, який надихав нас на заняття та ігри з дітьми вдома. Кожного дня ми чекали завдання, виконували їх, хоча інколи було важко.Дяґкуємо вихователям групи "Полуничка": Тетяні Михалівні та Марині Генадіївні за цікаві відео-заняття, психологу Вікторії Григорівні за корисні поради та відеоролики, логопеду Ірині Станіславовні за рекомендації та корекційні вправи,які допомагають праильно вимовляти слова та звуки, методисту Світлані Павлівні , яка координує роботу своїх колег. Дякуємо директору Тетяні Леонідівні за професіоналізм, злагодженність та уміння організувати роботу колектива у цей нелегкий для нашої країни час. Бажаємо всьому колективу здоров"я, злагоди,творчіх успіхів, натхнення та МИРУ! Чекаємо на зустріч у дитячому садку.
Ева (Friday, 09 June 2023 12:12)
Шевчук
Мамочка (Monday, 20 February 2023 22:12)
Хочу також подякувати всім педагогам нашого найкращого садочка! Низький всім уклін! Ви робите справді неймовірне для нас і наших діток в такий важкий час! Завдяки вам ми зрозуміли, що таке навчати наших непосидючих дітей, як іноді важко їх організувати. І ми тепер так само вчимося розуміти своїх дітей, вчимося разом з ними. Дякую від всіх батьків психологу за такі вчасні та необхідні консультації та заняття. Дякую логопеду за корекційну роботу і терпіння в прямому онлайн спілкуванні. Дякую вихователям за цікаві заняття, ідеї та консультації. І окреме дякую директору Тетяні Леонідівні за професіональний, самовідданий колектив. Дуже сумуємо за нашим садочком і розуміємо, що тут справді люблять наших дітей та віддають їм свою душу та серце! Сподіваємося на скорішу зустріч з вами! Миру всім!
Батьки гр.1,2,3,4,5,6. (Sunday, 19 February 2023 15:57)
Наші діти і ми скучаємо за нашим садочком.Дякуємо вихователям,спеціалістам за те,що маємо можливість продовжувати навчати та розвивати наших дітей,за онлайн спілкування.
Батьки гр.1,2,3,4,5,6.
Батьки групи 3,6 (Wednesday, 15 February 2023 18:35)
Щиро дякуємо нашим вихователям,психологу,логопеду,всім спеціалістам закладу за те,що у воєнний час з нашими дітьми проводиться онлайн дистанційне навчання(заняття,консультації).
Дякуємо керівникові закладу за налагоджену роботу колективу.
Батьки групи3,6.
Тетяна (Thursday, 14 July 2022 10:31)
Хочу виразити слова подяки колективу дитсадка " Сіренький зайчик" за вашу працю. Наш син ходив до групи "Горобинка" із задоволенням. Там працюють вихователі Грибко Юлія Михайлівна і Красуля Олена Вікторівна та помічник вихователя Корнєва Олена Владиславівна в тандемі. Шкода, що Війна все зруйнувала. Колектив дитсадка знаходить можливість у важкий час тримати взаємозв'язок з дітьми. Дякуємо керівникові закладу Кончуковській Тетяні Леонідівна, за те, що вона у воєнний час продовжує керувати професійним колективом закладу, який завжди на зв'язку з батьками. Дякуємо логопеду Ірині Станіславовні за її консультації та дистанційні заняття, щодо правильної вимови звуків. Дякуємо практичному психологу Вікторії Григорівні за корисні поради, які допомагають тримати себе в руках та допомагати своїм дітям справитися зі стресовою ситуацією. Бажаємо всім здоров'я та миру. Дуже чекаємо коли наші діти з радістю підуть до садочка. Родина Шелепових
Ірина Балховітіна (Sunday, 29 May 2022 12:32)
Доброго дня! Хочу звернутися до нашого дитячого садочка, а зокрема до всіх людей, які там працюють, а особливо до наших вихователів Білоус Тетяна Михайлівна та Зарубіна
Марина Генадіївна!
Ось і настав час, коли наші дітки залишають дитячий садочок! Я звертаюся від всіх батьків групи №2 «Полуничка», хочемо сказати спасибі велике нашим чудовим вихователям, які не шкодували своїх сил і старань, які наповнювали кожен день променями радості і веселощів, які дарували дітям теплоту своїх сердець і світло посмішок. Дякуємо вам за вашу працю і доброту, будьте здорові і щиро щасливі в житті.
З самого початку, коли наші маленькі дітки переступили поріг нашого садочку, це було 4 роки тому, був страх,залишити чужим людям своє серденько, але коли з кожним днем, забираючи дитину, ти бачив посмішку і щирі розповіді, як цікаво вона провела час, у що гралася з дітками, чого навчилася, цей страх просто зник! Велика робота всього колективу, дала свої плоди, хороші, відмінні плоди, і за це ми вам вдячні, ви початок великого шляху, який жде наших дітей, і цей початок є достойним!
Наші діти пройшли нелегкі часи, спочатку вірус, потім війна, але ви наші любі вихователі завжди підтримували нас і працювали з нами та нашими дітьми, величезне дякуємо за окрему увагу для кожної дитини!
Я вважаю, що найважливіша подяка вам , це те як дивляться на вас, діти. Так, їм цікаво, що буде за стінами садка, так, вони хочуть стати дорослішими, піти в школу. Але повірте, діточки вас будуть пам’ятати ще довго. Самі теплі і зворушливі спогади тягнуться з дитинства. І ви в них — значуща частина.
Спасибі вам за це, удачі, успіхів у благородній та потрібній справі.
Татьяна (Sunday, 15 May 2022 13:07)
Хотим поблагодарить воспитателей группы 5 "Березка" Катерину Николаевну и Веру Юрьевну, а также психолога Викторию Григорьевну за то, что в такое нелёгкое время , благодаря, Вам, мы можем предложить нашим детям граммотный познавательный, обучающий и развлекательный материал, а также можно обратится за помощью к психологу и получить консультацию специалиста.
Спасибо каждому сотруднику сада за любовь и заботу к нашим деткам !!!
Наталія (Thursday, 12 May 2022 09:10)
Хочу подякувати всім педагогам нашого садочка за те, що в такий складний час підтримують наших діток, надають цікаві завдання, завжди з нами на зв'язку! Нам, дорослим, теж дуже важливо знати, що ми залишаємося разом з нашими вихователями та у будь який час можемо отримати пораду, консультацію від фахівців садочка. Окрема подяка директору Тетяні Ленонідівні за такий творчий, відданій своїй справі колектив! Віримо у скорішу перемогу! Чекаємо повернення у садочок, до наших вихователів!
Ksenia (Thursday, 12 May 2022 08:57)
Спасибо воспитателям,психологу,логопеду за то,что в военное время дают нам консультации,задания для наших детей.
Родители гр.1,2,3,4,5,6.
Татьяна (Thursday, 12 May 2022 08:50)
Хочу подякувати вихователям групи 5 "Берізка" Катерині Миколаївні та Вірі Юріївні. Ми дуже вдячні за творчі способи їх навчання під час воєнного часу. Донечка залюбки переглядає та виконує усі завдання. Раді співпраці з такими досвідченими вихователями. ДЯКУЄМО ВАМ ЗА ВИХОВАННЯ ТА ЛЮБОВ ДО НАШИХ ДІТОК!!! Наш садок найкращий!!!
Миша (Friday, 10 September 2021 22:03)
Спасибо воспитателю группы Березка! Ребенок ходит в садик с удовольствием!
Анастасия (Friday, 10 September 2021 21:17)
Спасибо, любимой Татьяне Николаевне, она всегда радостно встречает) ребёнок с радостью бежит в садик каждое утро)
Михаил (Friday, 10 September 2021 08:38)
Отличный садик, ребенок ходит с удовольствием!
Спасибо всему персоналу!
Анна Гаркуша (Wednesday, 01 September 2021 09:03)
"Серенький Зайчик" стал вторым домом для наших деток! Лучшего места для развития малышей просто не найти. Маленькие группы, в которых к каждому ребенку обеспечивают индивидуальный подход, чуткие квалифицированные воспитатели. А какие увлекательные праздники устраивают детворе!
Отдельное спасибо хочется сказать пед коллективу группы "Веночек". Наталья Викторовна, Анастасия Станиславовна, Ирина Валерьевна - вы лучшие! Спасибо за ваш труд!
Михаил (Friday, 26 March 2021 19:04)
Радуемся каждый день, тому что ребенка приняли в этот садик, хоть и ехать до него очень далеко. Таких профессионалов и любителей своей работы как
Красуля Елена Викторовна, Анастасия Ивановна и Юлия Михайловна, очень тяжело найти- большая вам благодарность за труд и душевные силы вложенные в деток!
Натали (Thursday, 25 March 2021 16:28)
Если Вы ищите самый лучший детский садик в Запорожье- то это 232 Серенький Зайчик.
Ребенок пошел в сентябре в ясли в 2 года и ещё не разговаривал, на сегодняшний день уже рассказывает 4 сказки и стихи. Это заслуга наших прекрасных воспитателей группы Рябинка. Наши воспитатели делают кукольные театры, Развивающие занятия, утренники, изучают природу, свойства воды. Регулярно ребенок приносит из Сада поделки/аппликации/ рисунки.
И ещё в садике детей развлекают батутом, шариковым бассейном, игрушками Монтессори и многое другое.
Огромное спасибо нашим самым лучшим воспитателям и коллективу садика!!!
Марина (Saturday, 06 March 2021 19:53)
Огромное спасибо нашим воспитателям:
Шрамко Н.В.,
Черняевой Л.Н.,
помощнику Кравчук Л.П. и коллективу СДНЗ за такой душевный и красивый,весенний праздник для наших деток����
И отдельная благодарность за фото,видео и возможность окунуться в эту прекрасную атмосферу���
57 (Saturday, 06 March 2021 15:37)
Верегитин Марк 0688795614
Инесса (Wednesday, 03 March 2021 18:49)
Хочу выразить огромную благодарность воспитателям детского сада №232, группы «Клубничка». Марине Геннадьевне, Татьяне Михайловне спасибо Вам за чуткое отношение к детям, индивидуальный подход к каждому ребенку, профессионализм и терпение! Ребенок с удовольствием ходит в сад, приносит разные творческие работы. Очень интересно и познавательно в этом возрасте.
Наталья (Sunday, 24 January 2021 09:26)
Спасибо огромное практическому психологу,Виктории Григорьевне, которая провела консультацию в кабинете, с соблюдением всех санитарных норм во время карантина. Мы решили вопрос по поводу развития психических процессов и эмоциональной сферы моего сыночка.
Для нас это было важно
Анна (Friday, 13 November 2020 11:39)
Хочу выразить благодарность всему коллективу нашего замечательного садика, вы настоящие профессионалы своего дела и стали для деток и нас родителей второй семьёй! Отдельное спасибо нашим заботливым и внимательным воспитателям Лидии Владимировне, Анне Николаевне и Светлане Ивановне! В группе, как и в садике в целом уют, чистота и прекрасная атмосфера, ребёнок ходит в садик с удовольствием. Наши воспитатели настоящие затейники, скучать с ними не приходится, постоянно занимаются с детками творческой деятельностью, подвижными играми и развитием в целом, спасибо за фото отчёты это очень ценно.
Марія (Tuesday, 10 November 2020 17:44)
Дякуємо колективу СДНЗ за те, щов період карантину ми маємо змогу водити наших дітей у дитсадок. Від батьків 2 групи.
Наталья (Monday, 09 November 2020 16:36)
Моя дитина відвідує групу 3 "Віночок" з вересня 2020р.Ми з синочком задоволені дуже.Тут кожен день проходить не забутнім,веселим,розважальним,пізнавальним та активним.Дитина в садочок ходить з великим задоволонням.Велику вдячність вихователям Наталії Вікторівні Могілат,Олені Вікторівні Бабак та Ірині Валеріївні Крайновій за професійний підхід до нелегкої роботи. Ви вмієте дати кожній дитині материнську любов. Вихователь-це друга мама.Бажаю Вам міцного здоров`я,успіхів у вашій роботі,вдячних батьків.
Гаркуша Анна (Tuesday, 07 April 2020 21:03)
Хочу выразить огромную благодарность всему коллективу детского сада, а особенно воспитателям гр. Рябинка! Елена Викторовна и Анастасия Ивановна! Вы Профессионалы с большой буквы! Невероятно тактичные, чуткие и отзывчивые. В непростое время карантина вы просто стали палочкой-выручалочкой для родителей )) Спасибо за неиссякаемый поток творческих идей! Благодаря вам мы все знаем, чем занять и как развивать наших малышей )
Елена Олейникова (Monday, 06 April 2020 22:16)
Очень хочется сказать много добрых слов и слов благодарности в адрес нашего детского садика.
Наши воспитатели Елена Викторовна и Анастасия Ивановна – профессионалы своего дела. Проводят много интересных занятий с детьми: и вырезают, и клеят, и лепят.
Я очень рада, что мой ребенок попал именно к таким добрым, чутким и душевным людям. Воспитатели ответственно подходят к подготовке мероприятий, с вниманием и заботой относятся к каждому ребенку.
Чувствуется, что в саду работает очень дружный и слаженный коллектив и опытные специалисты. Это тоже очень важно.
В ОБЩЕМ ОГРОМНОЕ ВАМ СПАСИБО!!!
Доня Елена (Wednesday, 01 April 2020 17:24)
Выражаю огромную благодарность нашим любимым воспитателям ясельной группы: Красуле Елене Викторовне и Макар Анастасии Ивановне за ваш труд и заботу о наших детках! Утренники- отличные! Дети идут в сад удовольствием! Занятия: утренняя зарядка, лепка, рисование, игры, прогулки - да и это далеко не все! Спасибо за фотографии - все процессы вы фотографируете и нас, родителей радуете этими фото!
Ощущаем вашу заботу, даже если ребенок заболел! Воспитатели всегда позвонят, поддержат и обязательно услышим: " Выздоравливайте! Нам очень вас не хватает! " - такое не в каждом садике встретишь...
И не забываете поздравить именинников))) - даже если это выходной!
А вот сейчас карантин, но мы постоянно на связи! В нашей группе ( в Вайбере ) вы нас поддерживаете, информируете, также мы получаем рекомедации, как занять деток, игры онлайн, советы как развивать мелкую моторику, фонематический слух, сенсорную моторику! Спасибо психологу за рекомедации на сайте! Спасибо логопеду, она тоже в группе нам рекомедации пишет.
Я рада, что мой ребенок воспитывается в таком чудесном садике, где такие прекрасные педагоги- профессионалы своего дела! Татьяна Леонидовна- респект Вам!
Мама Маратика (Friday, 27 March 2020 18:28)
Внешние состояние детского сада (обустройство площадок, ухоженность территории), состояние внутренних помещений, материальная база, а также общая "атмосфера" садика, т.е. те аспекты, которые непосредственно влияют на воспитание ребенка всегда ухожены,чистые,в хорошем состоянии. За что огромное спасибо всему коллективу детского сада!!!
!!!Не смотря на карантин, воспитателями группы Белоус Т.М. и Зарубиной М.Г. ведётся активная работа с нами(родителями группы) в социальных сетях. Спасибо вам за советы,рекомендации,консультации и просто за активную поддержку. Я рада ,что мой сынок попал к вам в группу,где вы,вместе с помощником В.Н.Нечипоренко встречаете и провожаете нас с улыбкой. Сил вам и терпения �
Наталья (Wednesday, 25 March 2020 11:39)
Большое спасибо воспитателям,специалистам,методисту детского сада за то,что дают родителям рекомендации чем занять наших детей во время карантина.Родители гр.2
Ксенія (Tuesday, 24 March 2020 16:19)
Поздравляем с праздником весны-8 марта всех сотрудников детского сада. Желаем счастья,здоровья,успехов в работе,весеннего настроения.Благодарим за то тепло,любовь,заботу,которую вы дарите нашим детям.Спасибо за прекрасный утренник, положительные эмоции.за всё,что вы делаете для наших малышей,за хорошее питание.Родители гр.2.
Анна (Thursday, 05 March 2020 15:18)
Мы, родители старшей группы 6 "Ромашка", хотим выразить огромную благодарность нашим воспитателям Кириченко Н.Г. и Олейник О.А., спасибо огромное за их старания и профессионализмом в проведении весеннего праздника, который был наполнен позитивными эмоциями, добром, теплом и любовью!
Хочется сказать большое спасибо за эффективную работу, которая проводится с нашими детьми, за хорошее питания. Отдельное спасибо поворам за вкусные блюда. За время пребывания наших детей в д/с приобретались игры, игрушки, открылась развивающая комната, сделаны ремонты блоков, павильона. Добровольные взносы родителей идут по назначению, ежемесячно пишутся отчеты родительской инициативной группой о поступлении и использовании поступающих средств. Мы ощущаем что весь коллектив садика старается и вкладывает в свою работу максимум! Еще раз, спасибо, всему коллективу за огромный вклад в воспитание наших детей! Вы молодцы! ЛЮБИМЫЙ САДИК!!!
Елена (Friday, 28 February 2020 23:37)
Хочу выразить благодарность за замечательный праздник весны, на которым нам повезло сегодня побывать! Я уверена, что именно такие красивые праздники с акцентом на любовь и уважение к мамам, бабушкам - это самые эффективные воспитательные методики!!!
Спасибо Вам, наши любимые воспитатели Наталья Викторовна Могилат и Елена Викторовна Бабак, за теплую атмосферу, трогательные танцевальные постановки и милые сердцу каждой мамы детские поделки! Вы, как всегда, очень честно и с душой выполнили свою работу!
Отдельная благодарность обаятельной Шапокляк, роль которой неподражаемо сыграла воспитатель Наталия Викторовна Шрамко, которую мы уважаем и любим еще со времен старшего сына!
Спасибо администрации садика за любовь к детям и поддержку креативных идей в коллективе!
с уважением, семья Негой Насти и Владика
Сидаш Надежда (Thursday, 06 February 2020 21:34)
Нам очень повезло, мы попали в "Серенький зайчик"!!!
Очень довольны садом(есть с чем сравнивать), любящие и отзывчивые воспетатели, лучшие специалисты и просто дружный коллектив!!! ❤️
Отдельная благодарность :
Татьяне Леонидовне
Наталье Викторовне
Людмиле Николаевне
Людмиле Петровне
Елене Викторовне
Нарине Анатольевне
Юлие Михайловне ❤️❤️❤️, за ваш безграничный труд и любовь к деткам...
Мы вас очень любим и ценим�
Анна (Thursday, 06 February 2020 18:45)
Хочется сказать большущее спасибо нашим воспитателям Наталье Викторовна и Людмиле Николаевне за их профессионализм и человеколюбие. Дети ходят в сад с огромным удовольствием.
Литовченко (Monday, 16 December 2019 19:13)
Садом очень довольна! Спасибо всему коллективу сада, который всегда пойдет"на встречу" в любом вопросе!
Группа "Горобинка" воспитатели Елена Викторовне и Нарина Анатольевне, а также Юлия Михайловна, спасибо за вашу помощь деткам в первый, такой непростой период-первый год пребывания малышей в саду!
Группа "Березка" - Наталья Викторовна, Людмила Николаевна, Людмила Петровна, спасибо за ваш труд с нашими детками, за ваше понимание, за созданный уют в группе! Мы Вас очень ценим! Здоровья Вам и вашим семьям!
Елена (Thursday, 12 December 2019 00:01)
Большое спасибо нашему воспитателю Могилат Н.В. за волшебный мастер-класс по созданию Деда Мороза, который исполняет желания!
Наталья Викторовна, спасибо Вам за креативный подход и домашнюю атмосферу!
Настя счастлива! Вы, действительно, создали предновогоднее настроение и детям и родителям!
с уважением, семья Негой
Олена (Wednesday, 11 December 2019 23:50)
Висловлюємо свою подяку вихователю нашої групи "Віночок" Бабак О.В. за допомогу в підготовці до районного конкурсу "Хортицькі дзвіночки-2019".
Олено Вікторівно, спасибі Вам за вибір переможного вірша та тренування нашої донечки Насті!
Результат Вашої завзятості та зацікавленності у розвитку талантів наших діток - це почесний диплом та вихід на міський конкурс майстрів художнього читання!
Для нас це дуже важлива перемога,
з повагою, сім'я Негой
Ирина и Машенька (Wednesday, 11 December 2019 20:13)
А у нас в группе сегодня было новогоднее настроение, спасибо нашей Наталье Викторовне!!! Было увлекательно и интересно и мне и ребёнку, дружно загадываем желания нашему Деду Морозу, которого сделали под руководством любимого воспитателя!!! Спасибо!!!
Гаркуша Анна (Tuesday, 12 November 2019 14:30)
Спасибо огромное всем сотрудникам детского сада! Вы проделываете огромную работу на благо наших деток. Особую благодарность хочется выразить нашим заботливым Елене Викторовне и Юлии Михайловне!
Семья: Елена, Сергей и Олеся (Tuesday, 05 November 2019 16:54)
Предыдущий отзыв- хочу отметить, что ходим мы в ясельную группу " Горобинка", благодарим наших воспитателей : Красуля Елена Викторовна, Могилат Наталья Викторовна и няня - Юлия Михайловна.