Склад

учасників команди психолого-педагогічного супроводу

дітей з особливими освітніми потребами в CЗДО №232

 

Постійні учасники:

Кончуковська Т.Л., голова, директор СЗДО №232;

Зарубіна М.Г., секретар, вихователь;

Соловйова С.П., вихователь-методист;

Сизоненко В.Г., практичний психолог;

Костюченко І.С., вчитель-логопед;

вихователі вікових груп;

батьки дитини з ООП

 Залучені фахівці:

Дорошенко Л.М., сестра медична старша;

Ганчева В.В., інструктор з фізвиховання, з ЛФК;

Шуваєв А.В., лікар-ортопед;

Соколова С.С., музичний керівник;

  

 

Графік планових засідань

Команди психолого-педагогічного супроводу

дітей з особливими освітніми потребами в CЗДО №232

 на 2024/2025н.р.

 

Iзасідання

Жовтень 2024, І тиждень

II засідання

Січень 2025, IV тиждень

III  засідання

Травень 2025, IV тиждень


Зміст роботи Команди супроводу

КППС працює за такими параметрами:

- медичний,

- соціально-психологічний,

- педагогічний

Параметри

Зміст роботи

Суб’єкт реалізації

Медичний

- Діагностика факторів ризику розвитку дитини.

- Моніторинг здоров’я дитини.

- Консультування педагогів що­до медичного стану дитини.

- Медичний супровід дітей, які мають особливі потреби.

лікар-педіатр, лікар –ортопед, сестра медична старша, сестра медична з ЛФК, сестра медична з  масажу

Педагогіч­ний

- Визначення актуального ста­ну розвитку дитини.

- Узгодження дій учасників освітнього простору за схемою «Дитина-фахівець-сім’я».

- Складання індивідуальних розвивально-корекційних програм.

- Педагогічний супровід дитини.

Вихователі,

 вихователь - методист, вчитель – логопед,

музичний керівник,

інструктор з фізичної культури

Соціально-психологічний

- Підготовка педагогів до робо­ти з дітьми, які мають особ­ливі освітні потреби.

- Моніторинг інтелектуального та психоемоційного розвитку дитини.

- Моніторинг емоційного стану дитини.

- Моніторинг соціального ста­тусу дитини у малій соціаль­ній групі.

- Створення індивідуальних психологічних корекційних програм.

- Переорієнтація сімейних ро­лей.

практичний психолог,

вихователь-методист

Управлінський

- Узгодження дій суб’єктів освітнього простору.

- Забезпечення комплексного періоду до психолого-педагогічного супроводу дитини.

директор 

 

Алгоритм організації та проведення засідань КППС

Попередня підготовка

Про засідання КППС слід повідомити членів консиліуму за мі­сяць до початку. Упродовж місяця усім учасникам необхідно роздати пам’ятку, в якій буде зазначено обгово­рювану проблему, запропоновані практичні рекомендації щодо про­ведення аналізу проблеми, діагностування тощо.

Порядок денний КППС

1.     Інформація директора  — керівника КППС, який окреслює проблему й оголошує обговорювані справи.

2.     Інформація вихователя-методиста щодо сутності обговорюваної теми.

3.     Обговорення проблеми членами КППС, які характеризують стан психічного та фізичного здоров’я дитини.

4.     Обговорення дій суб’єктів освітнього простору щодо сумісних дій у корекційно-розвивальній роботі.

5.     Оформлення підсумкових документів.

 

 

Характеристики що надаються спеціалістами

 

 Лікар – ортопед:

- ортопедичний діагноз,

- розподіл дітей по підгрупам  згідно діагнозів

-  вплив порушень опорно – рухового апарату  на розвиток дитини

- рекомендації спеціалістам

- рекомендації що до виконання призначень лікаря – ортопеда (фізіотерапія,

 Сестра медична старша:

- результати огляду лікарів;

- фізичний статус дитини;

- планування оздоровчих заходів щодо супроводу дитини.

 Сестра медична з ЛФК:

- розподіл дітей по підгрупах згідно діагонозу лікаря - ортопеда;

- активність на заняттях та індивідуальність підходу відповідно віку дітей та діагнозу;

- переваги у вправах;

- координація рухів;

- важливість взаємозвязку між вихователями та сестрою медичною  з ЛФК.

 Сестра медична з масажу:

- показання до проведення і дозування массажу (за узгодженням з лікарем);

- вид і кількість сеансів проведеного масажу;

- особливості прийняття процедур дитиною.

 Вихователь:

- навички самообслуговування;

- характер взаємовідносин у колективі однолітків і дорослих;

- особливості ігрової діяльності дитини;

- рівень розвитку конструктивних навичок дітей;

- особливості сприйняття форми, кольору, розміру у дітей;

- труднощі у засвоєнні програми, за якою працює ДНЗ.

 Вихователь-методист:

- узгодження дій учасників освітнього простору за схемою «дитина-фахівець-сім’я»;

- виконання рекомендації в організації педагогічної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби;

- надання рекомендації по збагаченню розвиваючого середовища груп, з використанням сучасних здоров’язберігаючих педагогічних технологій.

 Вчитель - логопед:

- особливості мовленнєвого розвитку дитини;

- вплив двомовного середовища на темп якість  мовленнєвого розвитку;

- можливості корекційної роботи з мовленнєва пасивною дитиною.

 Музичний керівник:

- здібності до творчої діяльності;

- можливості використання різноманітних прийомів у корекції проблем дитини;

- рівень розвитку слухового аналізатора.

Інструктор з фізичної культури

- показники виконання основних рухів (результати моніторингу);

- особливості виконання рухів;

- координація рухів;

- активність на заняттях;

- переваги у вправах;

- розуміння команд;

- рекомендації щодо проведення індивідуальної роботи з урахуванням  фізичного стану дітей,  роботи з розвитку основних рухів, з питань виконання фізкультурних вправ, фізкомплексів, використання нетрадиційного обладнання.

 Практичний - психолог:

- результати обстеження інтелекту;

- характеристика пам’яті;

- характеристика уваги;

- особливості міжособистісних стосунків;

- характеристика сім’ї дитини, особливостей взаємовідносин і стилю виховання;

- вплив сімейних конфліктів на розвиток дитини;

- адаптаційні можливості дитини.

 

Проблемна группа – 1

(за медичним та навчально-педагогічним  критерієм)

 медичний критерій

- мають хронічні захворювання внутрішніх органів

- мають проблем из органами зору, слуху, мовлення

- часто та довго хворіють (пропускають через хворобу понад 40 навчальних днів)

- стоять на обліку в психоневролога

- перенесли складні медичні операції

- перенесли стреси

 навчально-педагогічний критерій

- мають низький рівень засвоєння програмових вимог

- педагогічно занедбані тощо

 

Основні функції учасників Команди супроводу

 

Учасник  Команди супроводу

Основні функції

Директор

-     формування складу Команди супроводу;

-     призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР; організація роботи Команди супроводу;

-     залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

-     контроль за виконанням учасниками Команди супроводу своїх функцій;

-     залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР

Вихователь-методист

-    контроль за виконанням висновку ІРЦ;

-    розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

-    оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР; моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог

-  вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

-  психологічний супровід дитини з ООП;

-  надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;

-  надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

-  консультативна робота з батьками дитини з ООП;

-  просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі;

-  соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;

-  інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

-  надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;

-  захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

 

Вчитель-логопед

-  надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно ІПР;

-  моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно ІПР;

-  надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);

-  консультативна робота з батьками дитини з ООП

Вихователь

-  забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;

-  підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби, результати виконання дитиною освітнього плану;

-  участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП; розробка індивідуального освітнього плану в закладі дошкільної освіти;

-  визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

-  створення належного мікроклімату в колективі;

-  надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану дитиною з ООП.

Батьки дитини з ООП

-   доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

-   прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПР;

-   створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Медичні працівники 

-   інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

-   за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.


 

Положення

про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

в спеціальному закладі дошкільної освіти (яслах-садку) №232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Це положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного супроводу (далі – Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – ООП), які здобувають освіту  в умовах спеціального закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради (далі – СЗДО № 232).

1.2. Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом директора СЗДО № 232, в якому здобувають освіту діти з ООП.

1.3. Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром по Хортицькому району (далі – ІРЦ) з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності.

1.4. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

індивідуальний освітній план — документ (частина ІПР), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі дошкільної освіти компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законі України «Про освіту».

 2. Завдання Команди супроводу

2.1. Команда супроводу виконує наступні завдання:

- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби за результатами висновків моніторингу якості освіти;

- визначення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в СЗДО № 232 на підставі напрямів висновку ІРЦ та забезпечення надання цих послуг

- розроблення індивідуального освітнього плану або напрямку індивідуальної роботи для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

- створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище; - проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи у СЗДО № 232 педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

 3. Принципи діяльності Команди супроводу

3. 1. Основними принципами діяльності Команди супроводу є:

повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;

дотримання інтересів дитини з ООП, недопущення дискримінації та порушення її прав;

командний підхід;

активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього процесу та розробки ІПР;

конфіденційність та дотримання етичних принципів;

міжвідомча співпраця.

 4. Склад учасників Команди супроводу

4.1 Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.

4.2 До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:

постійні учасники: директор, вихователь-методист, вихователь, практичний психолог, вчитель-логопед  та батьки дитини з ООП тощо;

залучені фахівці: медичний  працівник закладу освіти (сестра медична старша, сестра медична з ЛФК, сестра медична з масажу), лікар (лікар-ортопед, лікар-педіатр), музичний керівник, інструктор з фізвиховання.

 5. Основні функції учасників Команди супроводу

Директор СЗДО № 232:

формування складу Команди супроводу;

призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР; організація роботи Команди супроводу;

залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

контроль за виконанням учасниками Команди супроводу своїх функцій;

залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;

Вихователь-методист:

контроль за виконанням висновку ІРЦ;

розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР; моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог:

вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

психологічний супровід дитини з ООП;

надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;

надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

консультативна робота з батьками дитини з ООП;

просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі;

соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;

інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;

захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Вчитель-логопед

надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно ІПР;

моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно ІПР;

надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);

консультативна робота з батьками дитини з ООП;

Вихователь:

забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;

підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби, результати виконання дитиною освітнього плану;

участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП; розробка індивідуального освітнього плану в закладі дошкільної освіти;

визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

створення належного мікроклімату в колективі;

надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану дитиною з ООП.

Батьки дитини з ООП:

доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПР;

створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Медичні працівники СЗДО № 232:

інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.

 6.Організація роботи Команди супроводу

6.1. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директора СЗДО № 232, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.

6.2 Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

6.3 Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року. За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.

6.4 Головою засідання Команди супроводу є директор СЗДО № 232.

6.5 Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).

6.6 Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.

6.7 Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

 7. Права і обов'язки членів Команди супроводу

7.1. Члени Команди супроводу мають право:

- зажадати від батьків (законних представників) при обстеженні і консультуванні наступні документи на дитину: висновки лікарів і спеціалістів про стан здоров'я;

- самостійно планувати і організовувати навчально-виховні, консультативно-методичні, корекційно-відновлювальні та інші заходи з метою надання комплексної допомоги учасникам освітнього процесу.

7.2. Члени Команди супроводу зобов'язані:

- зберігати лікарську таємницю;

- сприяти пропаганді серед педагогів та батьків знань в області спеціальної педагогіки і психології.