Важливість здобуття дошкільної освіти
Стаття 9. Здобуття дошкільної освіти (Закон України "Про дошкільну освіту")
1. Громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, особливих освітніх потреб, складних життєвих умов, місця проживання, мовних або інших ознак мають рівні права на здобуття дошкільної освіти у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, а також у сім'ї.
{Частина перша статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018}
2. Здобуття дошкільної освіти в закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності має забезпечити виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти стосовно дітей з особливими освітніми потребами забезпечується з урахуванням їхніх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей та у тій формі, яка для кожної дитини є найбільш оптимальною.
{Частину другу статті 9 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018}
3. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають дошкільну освіту в порядку, встановленому для громадян України.
4. Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти покладається на їхніх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, та на навчальні заклади, де вони утримуються.
5. Діти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, можуть здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:
{Абзац перший частини п'ятої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018}
у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;
у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти;
у сім’ї - за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;
за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі які провадять незалежну професійну діяльність;
за допомогою фізичних осіб - підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.
{Частина п'ята статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2442-VI від 06.07.2010; в редакції Закону № 2145-VIII від 05.09.2017}
Обов'язковість здобуття дошкільної освіти
дітей старшого дошкільного віку
ДО УВАГИ БАТЬКІВ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ!!!
Відповідно до п.2., п.3 ст.11.. Закону України «Про освіту» діти старшого дошкільного віку 5 (6) років обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти.
З метою реалізації законного права дітей старшого дошкільного віку на отримання якісної та доступної дошкільної освіти звертаємось до батьків дітей старшого дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти та не отримують дошкільну освіту, з пропозицією реєстрації дітей та можливості їх охоплення різними формами дошкільної освіти.
Нагадуємо!!! Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти несуть батьки (п.2 ст.11 ЗУ «Про освіту»)
Десять відповідей на питання батьків
п’ятирічних дітей
Листом МОН України від 18.08.2010 №1/9-570 "Про організацію роботи з дітьми дошкільного віку у 2010/201Ін.р.” прийнято рішення про обов’язкову дошкільну освіту-дітей 5-річного віку.
На сайті Міністерства освіти України надаються відповіді, на запитання, які виникають у батьків п'ятирічних дітей
1. Примусово ніхто не буде готувати дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання.
Ст. 8 Закону України "Про дошкільну освіту" передбачено, що сім'я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечувати дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Батьки повинні бути поінформовані про можливі шляхи залучення дітей до здобуття дошкільної освіти. Водночас місцеві органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування повинні створити для цього необхідні умови.
Отже, дві сторони однієї дуже важливої справи: перша - відповідальність, впевненість і бажання батьків; друга - відповідальність держави за створення доступності і безоплатності дошкільної освіти.
2.Обов'язкова дошкільна освіта для дітей старшого дошкільного віку є необхідністю. Питання щодо обов’язковості здобуття дітьми старшого дошкільного віку ДОШКІЛЬНОЇ освіти назрівало уже давно, тому що всі (в першу чергу батьки) розуміли, що це є необхідністю. Адже це. насамперед, переваги для дитини. Подивимося на це з різних позицій: "дитина /колектив" (вміння узгоджувати свої інтереси з іншими, виховання почуття дружби, взаємодопомоги, підтримки); "дитина і соціум " (вміння спілкуватися з іншими людьми, знаходити правильне рішення і вихід з різних життєвих обставин, бажання для подальшого навчання в школі); "розвиток дитини " (здійснює педагог, який володіє необхідними знаннями та може забезпечувати повноцінний комплексний розвиток дитини з урахуванням її індивідуального розвитку); "дитина і майбутнє шкільне навчання " (забезпечення рівних стартових умов для всіх дітей, фізична, психічна, моральна, мотиваційна, вольова, інтелектуальна готовність тощо). І мабуть тому й відсоток охоплення дітей старшого дошкільного віку ДОШКІЛЬНОЮ освітою щорічно зростав і натепер становить 93,5%.
У прийнятті такого рішення є переваги і для батьків, тому що воші будуть впевнені, що їх діти отримають повно цінний розвиток, і що для цього буде створено необхідні умови та запропоновано різні форми здобуття дітьми дошкільної освіти.
Окрім того, практика інших країн свідчить про позитивний досвід такої роботи.
3.Ніяких спеціальних програм, а тим більше підручників, про які часто згадується у засобах масової інформації, для організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку не потрібно.
Освітній процес для дітей старшого дошкільного віку організовується відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, як державного освітнього стандарту та програмових вимог.
Дошкільна освіта у межах Базового компонента здійснюється за Державною базовою програмою, яка є основною.
Дошкільні навчальні заклади можуть користуватися й додатковими програмами, вимоги до яких визначено листом МОН від 27.05.2010р.N1/9-369 "Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів".
Перелік програм та видань, рекомендованих для використання в роботі у дошкільних навчальних закіадах, щороку затверджується Міністерством освіти і науки України та публікується у фахових виданнях.
У роботі з дітьми дошкільного віку також можуть використовуватися програми (додаткові та експериментальні), що схвалені для використання певного регіону науково-методичними радами обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Діючі програми передбачають завдання з різних видів роботи з дітьми, у тому числі пізнавальний, мовленнєвий, логіко-математичний, художньо-естетичний, фізичний та соціальний розвиток дітей.
4.Обов’язковість дошкільної освіти для дітей п’ятирічного віку не означає заміну дошкільної освіти на шкільне навчання, діти не повинні сісти за парти, як першокласники у школі, навчатися писати, читати тощо.
Провідною діяльністю у житті дитини дошкільного віку залишається гра, за допомогою якої необхідно формувати у дітей передумови навчальної діяльності (дотримання правил, вміння стримувати власні бажання, якщо вони суперечать правилам гри, навчання поводитися в колективі тощо).
Організація занять (групових, підгрупових, індивідуальних) не будуть дублювати шильні уроки за формами проведення, змістом завдань, методами та прийомами навчання, способами організації дітей, не будуть підпорядковані тільки логіці майбутніх навчальних шкільних дисциплін. Одним із основних завдань педагогічних колективів, які працюють з дітьми дошкільного віку, буде створення розвивального середовища для дітей, що передбачає зміщення акцентів з проблеми його дидактичного забезпечення на створення сприятливого простору для розгортання дітьми активної, творчої поведінки у специфічних для віку видах діяльності (ігровій, пізнавальній, продуктивній, самостійній художній діяльності, спілкуванні з дорослими і однолітками тощо) і відповідно організація роботи з дітьми у ньому.
5. Дітей старшого дошкільного віку будуть приймати до дошкільного навчального закладу протягом календарного року.
Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р.К 305 прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року. І тому це не означає, що дітям старшого дошкільного віку необхідно відвідувати дитячий садок саме з 1 вересня. Батьки повинні вибрати і форму залучення дитини до дошкільної освіти і час, коли віддавати до дитячого садка, враховуючи при цьому різні чинники, у тому числі й стан здоров'я дитини.
6.Обов'язковість дошкільної освіти не означає, що діти повинні перебувати у дошкільному навчальному закладі кожного дня та протягом дня.
Законом України "Про дошкільну освіту" (ст. 11) за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у дошкільному навчальному закладі може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різнотривалого перебування дітей, у тому числі і короткотривалого (на сьогодні в Україні функціонує більше 1 тис. груп короткотривалого перебування).
7.Батьки мають право вибирати різні форми здобуття дітьми дошкільної освіти.
Оптимальний варіант, звичайно, дитячий садок. У разі його відсутності відкриваються групи для організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку на базі навчальних закладів або інших приміщень, буде здійснюватися соціально-педагогічний патронат, а також діти можуть отримувати дошкільну освіту за допомогою фізичних осіб, які мають відповідну вищу педагогічну освіту та ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти.
8. Ніяких документів про отримання дітьми дошкільної освіти не передбачається.
Положенням про дошкільний навчальний заклад передбачено перелік документів, що необхідні при прийомі дитини до дошкільного навчального закладу (заява батьків або осіб, які їх замінюють, медична довідка про стан здоров'я дитини, довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження).
Прийом дітей до першого класу здійснюється відповідно до наказу міністерства від 07.04.2005р. N204 "Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів". яким передбачено, що для зарахування дитини до першого класу батьками або особами, які їх замінюють, подається на ім'я директора загальноосвітнього навчального закладу копія свідоцтва про народження дитини та медична довідка встановленого зразка.
9.Роботу з дітьми старшого дошкільного віку будуть проводити педагогічні працівники, які мають відповідну педагогічну освіту. У дошкільних навчальних закладах з дітьми старшого дошкільного віку працюють безпосередньо вихователі. Також-музичні керівники, інструктори з фізкультури, практичні психологи.
До роботи з дітьми, які не відвідують дитячі садки, будуть залучатися ще й соціальні педагоги, вчителі шкіл, які обов'язково будуть обізнані із специфікою організації роботи з дітьми.
10. Дії міністерства.
Спільно з Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти, Національною Академією педагогічних наук України міністерством буде розроблено орієнтир для педагогів та батьків щодо змістового наповнення роботи та очікуваних досягнень в розвитку дітей старшого дошкільного віку, а також методичні рекомендації з питань наступності в роботі дошкільних навчальних закладів та початкової школи.
Права дитини у сфері дошкільної освіти
Стаття 28 (Закон України "Про дошкільну
освіту")
1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
2.Дитина має гарантоване державою право на:
· безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних дошкільних навчальних закладах;
· безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
· захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
· безоплатне медичне обслуговування у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах;
· захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
· здоровий спосіб життя.
Соціальний захист дітей дошкільного віку
Стаття 33. (Закон України "Про дошкільну освіту")
1. Держава забезпечує соціальний захист, підтримку дітей дошкільного віку, особливо дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, а також дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей.
2. Дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, гарантовано право на збереження родинних стосунків, утримання у державних і комунальних закладах дошкільної освіти за рахунок держави, а також на захист їх особистих, майнових і житлових прав згідно із законодавством України.
3. Грудним дітям та дітям другого року життя, які входять до складу малозабезпечених сімей, а також грудним дітям та дітям раннього віку, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за рахунок держави гарантується забезпечення дитячим харчуванням у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
4. Дітям з особливими освітніми потребами гарантовано право на:
відвідування державних і комунальних закладів дошкільної освіти з гнучким режимом роботи та їх утримання у цих закладах за рахунок держави;
отримання психолого-педагогічної допомоги в інклюзивно-ресурсних центрах, що діють відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
5. Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються засобами пересування, протезування, орієнтації і сприйняття інформації, а також іншими засобами індивідуальної корекції за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Роль сім'ї у дошкільній освіті
Стаття 8. (Закон України "Про дошкільну освіту")
1. Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
2. Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
3. Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.
Форми здобуття дошкільної освіти
Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти в Україні
Прийняття Верховною Радою України Закону “Про дошкільну освіту” та підписання його Президентом дає новий імпульс розвитку дошкільної освіти. Стаття 4 Закону звучить так: “Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти в Україні”. Цим законодавчо визнано самоцінність дошкільного віку як надзвичайно важливого і неповторного періоду в розвитку особистості.
На батьків (стаття 9) або осіб, які їх замінюють, покладено відповідальність перед суспільством та державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їхнього життя, здоров’я, людської гідності. І ще: “сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти” (стаття 8)
Дитина може здобути дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:
· у дошкільних навчальних закладах, незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
· у сім’ї;
· за допомогою фізичних осіб з високими моральними якостями, котрі мають відповідну вищу освіту, ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та фізичний стан здоров’я яких дозволяє виконувати обов’язки педагога.
Враховуючи, що нині близько 60% дошкільників з різних причин не відвідують дошкільні навчальні заклади, а переважна більшість батьків потребують спеціальної методичної, діагностичної допомоги для здійснення виховних функцій (особливо в підготовці дітей до школи) на державному рівні планується якнайшвидше врегулювати таке важливе питання сьогодення, як пошук ефективних організаційних підходів до впровадження нових форм здобуття дітьми дошкільної освіти, зокрема запровадження соціально-педагогічного патронату сім’ї. Реалізувати це складне завдання можна спільними зусиллями як управлінців, так і практиків.
В Україні варіативні організаційні форми роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні заклади, тільки починають складатися. Для збереження системи дошкільного виховання конче потрібно шукати нові, економічно доцільні форми організації дошкільної освіти. І це не тільки реально, а й перспективно, тому що з’явиться можливість економити бюджетні кошти, зменшити оплату батьків за послуги дошкільних закладів, котрі стануть доступними для широких верств населення.
Як відомо, Міністерством освіти і науки України вже дано певні орієнтири щодо варіативних організаційних форм роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні заклади. Ці орієнтири та наявний практичний досвід дають можливість визначити найбільш ефективні нові форми організації дошкільної освіти:
· групи короткотривалого перебування дітей;
· центри розвитку дітей.
Варіативні форми роботи з дітьми, як правило, передбачають перебування дітей в таких групах і центрах неповний робочий день, а харчування забезпечують батьки.
Створення груп короткотривалого перебування дітей – форма роботи порівняно нова, тільки входить в практику дошкільної освіти, тому вона не досить вивчена і розроблена. Практичних працівників цікавлять всі аспекти її діяльності: організаційні, методичні, фінансові. Спробуємо назвати можливі варіанти груп короткотривалого перебування.
Групи підготовки старших дошкільників до навчання в школі створюються в дошкільному закладі, при загальноосвітній школі, вдома. Навчання може здійснюватися протягом року, з першого січня, з середини травня, увесь червень. Як показує практика, в групах, які ведуть учителі, робота зводиться до навчання дітей читання, рахунку, підготовки руки до письма. Дошкільники позбавлені ігор, спілкування з однолітками. Одне заняття на тиждень не забезпечує достатнього педагогічного впливу спеціаліста.
У групі, яка працює вдома з педагогом, діти перебувають у колі однолітків, що забезпечує найбільш ефективні умови для їхнього розвитку, соціалізації.
Є ще й така форма, як індивідуальна допомога дитині вдома. Здається, що і максимальні умови створені для здійснення особистісно-орієнтованого підходу до дитини, проте знову ж таки, відсутні важливі фактори виховання і розвитку дошкільника – спілкування з однолітками та гра.
Таким чином, в роботі з неорганізованими дітьми найбільш доцільно створювати групи короткотривалого перебування при дитячому навчальному закладі.
Там, де немає дошкільних навчальних закладів, групи створюються при школах (за умов щоденних занять по 2-3 години під керівництвом дошкільного педагога) і вдома у педагога.
Роботу дошкільного навчального закладу з дітьми, не охопленими дошкільною освітою, можна організовувати по-різному. Скажімо, створювати групи короткотривалого перебування дітей, яких включати до складу недоукомплектованих груп. Вони братимуть участь у іграх, буватимуть на заняттях та прогулянках, а перед обідом батьки будуть забирати їх додому. За таких умов у дитини має бути оформлена медична картка. Подекуди можуть бути групи, куди дошкільники приходитимуть лише на заняття.
У дошкільних навчальних закладах можуть створюватися і такі групи:
· прогулянкові – тут має бути організований повноцінний догляд, ігри, прогулянки на свіжому повітрі без спеціальної навчальної діяльності;
· консультативні – відвідування дітьми окремих занять з логопедом, психологом, іншими фахівцями (залежно від потреб);
· сезонні – створюються на базі вже існуючих ДНЗ, функціонують від 1 до 8 календарних місяців на рік. Вони є закладами суспільного виховання дітей від 2 до 6 років і здійснюють догляд за ними, виховання та оздоровлення;
· “особлива дитина” (5-9 років) з індивідуальним режимом;
· неповного вихідного дня;
· інтенсивного розвитку (для підготовки до вступу в гімназію, ліцей);
· підвищеної індивідуальної уваги (з низьким рівнем шкільної зрілості);
· сімейні;
· гувернерські;
· різновікові, в яких братики і сестрички, сусіди, друзі перебуватимуть разом.
Крім того, можуть організовуватися ігрові групи для вивчення комп’ютера, студії, гуртки тощо.
Таким чином, переважна більшість груп короткотривалого перебування створюється з метою полегшення адаптаційного періоду в першому класі школи дітей, які не відвідували ДНЗ. Але можуть комплектуватися такі групи й з іншою метою, залежно від потреб батьків.
Нові форми навчання і виховання дітей жодною мірою не слід розглядати як альтернативу чинним. Переважну більшість батьків влаштовує режим роботи дошкільних закладів – повний чи цілодобовий, тож руйнувати систему дошкільної освіти, що склалася, не варто. Існуючі заклади повинні подбати про організацію нових форм охоплення малюків з сімей мікрорайону.
Для створення групи короткотривалого перебування дітей колективу слід глибоко проаналізувати матеріальну і кадрову бази, якість освітнього процесу, оцінити свої можливості. Потрібно вивчити соціальну ситуацію в мікрорайоні, виявити кількість дітей у віці від 2 до 6 років, що не відвідують дошкільні навчальні заклади, зацікавленість батьків у групах короткотривалого перебування, їхню готовність платити за додаткові послуги. Родини, в яких діти виховуються вдома, потребують особливої уваги. Тому важливо зібрати інформацію про такі сім’ї, проаналізувати причини відмови від послуг дошкільного закладу. Створюючи альтернативні форми залучення дітей до дошкільної освіти, варто враховувати потреби батьків як з високим рівнем доходів, так і малозабезпечених. Щоб сприяти активності батьків, важливо прорекламувати свій дошкільний заклад.
Законом “Про дошкільну освіту” України законодавчо закріплені різні типи дошкільних навчальних закладів (стаття 12) і серед них – центри розвитку дитини. Ці типи навчального закладу передбачені з огляду на те, що саме життя показує доцільність виходу частини дитячих садків за межі своїх традиційних функцій та обов’язків. Центри активно залучають до співпраці родини, громадськість, інші навчальні установи. Вони відрізнятимуться від традиційного дошкільного закладу й роботою з дітьми, оскільки опікуються, в першу чергу, тими, хто з певних причин не відвідує дитячий навчальний заклад.
Центром, створеним на базі ДНЗ, можуть бути охоплені діти, які після хвороби потребують доліковування та реабілітації. У переважній більшості дитячих садків, що сьогодні функціонують, наявні фізіотерапевтичні, масажні кабінети, у багатьох є басейни, тож малеча зможе там доліковуватись. Батьки завдяки цьому не братимуть листків непрацездатності, які негативно впливають на їхню роботу (її, на жаль, можна втратити). Дитині ж буде на користь перебування між однолітками оздоровчі процедури, ігри на свіжому повітрі.
До центру розвитку дитини можна запрошувати дітей, які відвідують інші заклади. Центр обирає певний напрямок роботи – фізкультурно-оздоровчий, естетичний, гуманітарний, але має змінну кількість груп. У його складі можуть бути дошкільний заклад як такий і довільна кількість дібраних додаткових груп. Або ж він може функціонувати за сьогоднішньою моделлю позашкільного закладу, здійснюючи суто гурткову роботу, й охоплювати як дошкільнят, так і школярів.
В Україні зроблено лише перші кроки щодо організації центрів розвитку дитини. школи і центри раннього розвитку дітей дошкільного віку
· центри консультативної, методичної, діагностичної допомоги батькам;
· центри дитячої і юнацької творчості;
· медико-психолого-педагогічні центри допомоги сім’ям, які виховують дітей удома;
· мікроцентри соціально-педагогічної підтримки сім’ї дитини
Центри розвитку дитини можуть існувати як самостійний заклад, маючи матеріальну і кадрову базу, або ж відкриваються при освітніх установах: дитячих садках, загальноосвітніх школах, закладах додаткової освіти. Найкраще такі центри “приживаються” саме на базі закладів додаткової освіти, що обумовлено суттю цього виду освіти, як особистісно-зорієнтованого, розвивального.
Центри раннього розвитку здатні задовольнити цілий ряд соціальних потреб:
· компенсувати загальний особистісний розвиток дітей, які не відвідують дошкільні заклади;
· вирівнювати адаптаційні можливості майбутніх першокласників;
· забезпечувати підготовку дошкільників до навчання в освітніх закладах підвищеного типу (ліцеї, гімназії).
Центр раннього розвитку дітей дошкільного віку може здійснювати комплексну підготовку до школи подаємо орієнтовну розвивальну програму…
Розвивальна програма включає ігри, вправи, спрямовані:
· на більш глибоке усвідомлення і оцінку дитиною своїх особистісних якостей, мотивів діяльності, на саморегуляцію своєї поведінки;
· на розвиток інтелектуальної сфери дитини (мислення, увага, пам’ять, уява);
· на розвиток мови і фонематичного слуху;
· на розвиток комунікативних здібностей.
Особливо цікавий досвід здійснення морального виховання, котрий передбачає діагностику рівня особистісного розвитку, використання системи методичних прийомів, діагностику результатів навчання і виховання. Важливо застерегти від тенденції перетворення подібних центрів в освітні заклади, де переважає навчальний процес, а освітні цінності домінують над виховними.
Важливо, коли в цій роботі беруть участь всі спеціалісти ДНЗ (вихователі, логопеди, інструктор з фізкультури, психолог). Відповідно до графіка вони надають дітям і батькам, що живуть у мікрорайоні дитячого садка, такі послуги:
· консультації педагогів, логопедів, психолога з питань, які цікавлять батьків;
· заняття для дітей в групах однолітків з усіх розділів програми;
· індивідуальні заняття з логопедом;
· розвивальні заняття з психологом;
· лікувальний, зміцнюючий масаж та інші види медичного обслуговування.
Робота повинна розпочинатися із зустрічі з психологом, котрий проводить бесіду з дитиною, а батькам пропонує відповісти на ряд запитань і заповнити анкету. На основі результатів бесіди, тестів, анкетування планується подальша робота центру і батьків з розвитку (у випадку необхідності – корекції) дитини.
Отже, центр розвитку дитини може існувати як самостійний заклад або ж відкривається при освітніх установах. Організації його передує вивчення соціальної ситуації в мікрорайоні, створення умов для проведення освітньої роботи. Основне його призначення – надання діагностичної, методичної та консультативної допомоги сім’ям, що виховують дітей дошкільного віку удома.
Рішення про відкриття центру приймається адміністрацією району, міста.
За останній час наповненість груп дітей шестирічного віку в дошкільних навчальних закладах міст збільшилася. Це свідчить про зацікавленість батьків у якісній підготовці дітей до школи. І все ж ще значна кількість дітей-п’ятирічок, особливо у сільській місцевості, залишаються поза дошкільними закладами.
Групи короткотривалого перебування, як одна з економічно вигідних для батьків та держави і ефективних у педагогічному відношенні сучасних форм дошкільної освіти, є перспективними.
Центри розвитку дитини, крім надання допомоги сім’ям в підготовці дітей до школи, все більше зосереджуються на проблемі раннього розвитку дітей – одній з найактуальніших в теорії і практиці сьогоднішньої педагогічної науки.
Положення про мікроцентр соціально-педагогічної підтримки сім’ї та дитини
І. Загальні положення
· Мікроцентри є структурним підрозділом медико-психолого-педагогічного центру міськво. Основне їхнє призначення – надання діагностичної, методичної та консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей дошкільного віку вдома.
· Мікроцентри створюються на базі освітніх установ. Всі види освітніх послуг діти і їхні батьки отримують безкоштовно.
· Мікроцентр не є юридичною особою, його правові питання вирішує освітня установа, на базі котрої він відкритий.
· У своїй діяльності мікроцентр реалізує такі завдання: створення умов для розвитку дітей дошкільного віку, які не відвідують ДНЗ; психолого-педагогічна просвіта сімей, що виховують дітей удома.
· Мікроцентр працює за планом, погодженим із адміністрацією освітньої установи і затвердженим медико-психолого-педагогічним центром міськво.
· Соціальний педагог мікроцентру веде всю необхідну документацію.
· Наповнюваність групи при обслуговуванні в мікроцентрі і вдома – 20 дітей (від 3 до 7 років) і 10 дітей (від 3 до 7 років).
· Контроль за діяльністю мікроцентру здійснює медико-психолого-педагогічний центр міськво.
II. Основні принципи діяльності мікроцентру:
· принцип особистісно-орієнтованого підходу в роботі з дітьми і сім’ями, опора на дані соціально-педагогічної діагностики;
· принцип розвитку;
· принцип відкритої системи, використання виховних можливостей соціуму;
· принцип співробітництва сімей;
· принцип професійної взаємодії (спільна робота з психологами, педагогами, дефектологами, лікарями).
III. Зміст і основні форми роботи.
1. Педагоги мікроцентрів відповідно до покладених на них обов’язків:
o виявляють у мікрорайоні (селі) континґент дітей, які потребують допомоги (від народження до 6 років);
o створюють умови для проведення освітньої роботи (включаючи дітей раннього віку), використовують різні форми (вдома у дитини, вдома у педагога, в мікроцентрі);
o здійснюють аналіз сімейного виховання, рівня розвитку дитини і на його основі організовують роботу з сім’єю.
2. Основні напрями діяльності мікроцентрів – це робота:
o з сім’єю (особлива увага приділяється молодим сім’ям);
o з дітьми дошкільного віку;
o з навколишнім соціумом.
3. Заняття в мікроцентрі проводяться щоденно, час перебування – 3-4 години (в залежності від бажання дитини і батьків).
IV. Фінансування і матеріально-технічна база.
1. Для роботи з дітьми використовується матеріально-технічна база освітньої установи мікрорайону (села).
2. Рішення про відкриття і припинення діяльності мікроцентру приймається адміністрацією району.
Фінансування діяльності мікроцентру здійснюється за кошти засобів районного бюджету.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com
Світлана (Wednesday, 16 October 2024 17:23)
Хочу виразити велику подяку всьому колективу нашого найкращого садочка! Тут працюють дійсно незламні люди, віддані своїй справі, творчі та найдобріші вихователі, професійні спеціалісти! Дякуємо всім за те, що в такий складний, страшний час ви підтримуєте наших дітей і нас, батьків. Навчаєте і дорослих і дітей. Дякуємо директору Тетяні Леонідівні за такий творчий, професійний, талановитий, чуйний колектив! Дуже класно, що є можливість зустрічатись діткам на проєкті ЮНІСЕФ! Дитина ходить із задоволенням! Від усіх батьків бажаємо всьому колективу здоров'я, стійкості, миру! Ми вас любимо!
Тетяна (Tuesday, 04 June 2024 10:36)
Доброго дня!Хочемо подякувати всім , хто був з нами ці нелегкі роки! Наші дітки застали і час короновірусу і війну, нажаль, але чуйний, турботливий , добрий, завжди готовий прийти на допомогу персонал садочку #232 готовий був з нами бути 24/7!
Дякуємо кожному за підтримку, особливо вихователям 5 групи "Берізка" Катерині Миколаївні та Юлії Михайлівні- за цікавий навчальний матеріал та корисні розвивальні завдання!
Всім бажаємо мирного неба та щасливого дитинства!
Ткачук Тетяна (Monday, 27 May 2024 20:12)
Дуже дякую команді вихователей нашого улюбленого садочка!Дитина ходила с превеликим задоволенням !Вивчила багато цікавого ,знайшла нових друзів!
Сідашова Наталія (Monday, 27 May 2024 17:57)
Від всього серця дякуємо вихователям та фахівцю-логопеду за чудові, цікаві та креативні дистанційні заняття!
Батьки (та бабусі з дідусями �) групи N4, N5
Дехтярьова Діана Олександрівна (Monday, 27 May 2024 15:21)
Чудовий садочок,професійні,турботливі вихователі.Донечці завжди дуже цікаво і до садочка ходить із задоволенням
Майя (Wednesday, 31 January 2024 13:18)
Хочу виразити велику подяку всьому педагогічному колективу нашого садочка, якій відвідує моя дитина. Але, нажаль зараз ми бачимось тільки онлайн. Педагоги докладають дуже багато зусиль для розвитку та виховання наших дітей, готують дуже цікаві заняття з різних напрямків, дуже веселі та корисні руханки, кваліфіковані консультації для нас батьків з питань розвитку та виховання дитини. Ще раз велика подяка вам, наші вихователі та спеціалісти за таку кропітливу, складну, але дуже цікаву і необхідну для нас і наших діток роботу в такий складний час. Всім нам миру та скорішої Перемоги! З нетерпінням чекаємо зустрічі в нашому садочку!
Батьки дітей гр.2,3,4,5. (Wednesday, 29 November 2023 08:10)
Дякуємо психологу та логопеду за дуже цікаві онлайн заняття, консультації під
час воєнного стану.
Тетяна (Tuesday, 28 November 2023 16:17)
Хочеться висловити слова подяки всьому колективу найкращого дитячого садочка #232 "Сіренький Зайчик ". Ви як одна велика родина працюєте дружно та турботливо! Психолог Вікторія Григорівна має особливий підхід до діточок з вправами, що їх заохочують та пиклуються, логопед Ірина Станіславівна - професійно виправляє та зміцнює правильну вимову дітей; вихователі Катерина Миколаївна та Юлія Михайлівна , Віра Юріївна, надають завжди дуже цікаві , корисні та розвиваючи заняття;фізичне виховання - це основи всього здоров'я , що забезпечує Вікторія Ганчева, дуже активний талановитий фахівець, методист Світлана Павлівна - генератор ідей та пропозицій, та звісно директор Тетяна Леонідівна- голова цієї родини, турботлива, уважна, завжди усміхнена, яка знає підхід до кожної дитини! Нажаль наші дітки не мають змоги їсти смічну їжу в садочку, які готують як вдома.Але ми всі сподіваємось на скору зустріч та бажаємо всім натхнення та терпіння! Все буде! Щиро Вам Всім Дякуємо за Вашу Важку Працю!
Вікторія Ганчева (Tuesday, 28 November 2023 14:14)
Велика подяка методисту спеціального закладу дошкільної освіти 232 "Сіренький зайчик", Соловьовій Світлані Павлівні, за потужну методичну підтримку педагогів та батьків. За вчасне, систематичне інформування стосовно освітніх новинок та новин, за сучасні погляди на дошкільну педагогіку, за організацію методичної роботи! Завжди в нагоді! Завжди користуюся! Дякую щиро!!!
Світлана (Tuesday, 24 October 2023 18:02)
Хочу висловити подяку колективу нашого садочка! В такий складний час ви знаходите сили бути з нами на зв'язку, надаєте завжди цікаві заняття, консультації. Ваша енергія та відданість своїй справі надихає і нас! Як можемо займаємось з дітками завдяки вам! Дякую всім за допомогу та підтримку. Дякую директору Тетяні Леонідівні за організацію такої нелегкої роботи, за таких педагогів! Дуже хочеться в садочок! Сподіваємось на скорішу Перемогу та зустріч з вихователькою Оленою Вікторівною.
Тетяна (Sunday, 11 June 2023 14:41)
Весь колектив дитячого садка вітаємо з закінченням навчального року. Цей навчальний рік був дуже важкий, як для батьків так і для робітників дитячого садка.
"Сіренький зайчик"- самий найкращий садочок, з великої літери!.Але в воєнний час ваш колектив завжди був двигуном, який надихав нас на заняття та ігри з дітьми вдома. Кожного дня ми чекали завдання, виконували їх, хоча інколи було важко.Дяґкуємо вихователям групи "Полуничка": Тетяні Михалівні та Марині Генадіївні за цікаві відео-заняття, психологу Вікторії Григорівні за корисні поради та відеоролики, логопеду Ірині Станіславовні за рекомендації та корекційні вправи,які допомагають праильно вимовляти слова та звуки, методисту Світлані Павлівні , яка координує роботу своїх колег. Дякуємо директору Тетяні Леонідівні за професіоналізм, злагодженність та уміння організувати роботу колектива у цей нелегкий для нашої країни час. Бажаємо всьому колективу здоров"я, злагоди,творчіх успіхів, натхнення та МИРУ! Чекаємо на зустріч у дитячому садку.
Ева (Friday, 09 June 2023 12:12)
Шевчук
Мамочка (Monday, 20 February 2023 22:12)
Хочу також подякувати всім педагогам нашого найкращого садочка! Низький всім уклін! Ви робите справді неймовірне для нас і наших діток в такий важкий час! Завдяки вам ми зрозуміли, що таке навчати наших непосидючих дітей, як іноді важко їх організувати. І ми тепер так само вчимося розуміти своїх дітей, вчимося разом з ними. Дякую від всіх батьків психологу за такі вчасні та необхідні консультації та заняття. Дякую логопеду за корекційну роботу і терпіння в прямому онлайн спілкуванні. Дякую вихователям за цікаві заняття, ідеї та консультації. І окреме дякую директору Тетяні Леонідівні за професіональний, самовідданий колектив. Дуже сумуємо за нашим садочком і розуміємо, що тут справді люблять наших дітей та віддають їм свою душу та серце! Сподіваємося на скорішу зустріч з вами! Миру всім!
Батьки гр.1,2,3,4,5,6. (Sunday, 19 February 2023 15:57)
Наші діти і ми скучаємо за нашим садочком.Дякуємо вихователям,спеціалістам за те,що маємо можливість продовжувати навчати та розвивати наших дітей,за онлайн спілкування.
Батьки гр.1,2,3,4,5,6.
Батьки групи 3,6 (Wednesday, 15 February 2023 18:35)
Щиро дякуємо нашим вихователям,психологу,логопеду,всім спеціалістам закладу за те,що у воєнний час з нашими дітьми проводиться онлайн дистанційне навчання(заняття,консультації).
Дякуємо керівникові закладу за налагоджену роботу колективу.
Батьки групи3,6.
Тетяна (Thursday, 14 July 2022 10:31)
Хочу виразити слова подяки колективу дитсадка " Сіренький зайчик" за вашу працю. Наш син ходив до групи "Горобинка" із задоволенням. Там працюють вихователі Грибко Юлія Михайлівна і Красуля Олена Вікторівна та помічник вихователя Корнєва Олена Владиславівна в тандемі. Шкода, що Війна все зруйнувала. Колектив дитсадка знаходить можливість у важкий час тримати взаємозв'язок з дітьми. Дякуємо керівникові закладу Кончуковській Тетяні Леонідівна, за те, що вона у воєнний час продовжує керувати професійним колективом закладу, який завжди на зв'язку з батьками. Дякуємо логопеду Ірині Станіславовні за її консультації та дистанційні заняття, щодо правильної вимови звуків. Дякуємо практичному психологу Вікторії Григорівні за корисні поради, які допомагають тримати себе в руках та допомагати своїм дітям справитися зі стресовою ситуацією. Бажаємо всім здоров'я та миру. Дуже чекаємо коли наші діти з радістю підуть до садочка. Родина Шелепових
Ірина Балховітіна (Sunday, 29 May 2022 12:32)
Доброго дня! Хочу звернутися до нашого дитячого садочка, а зокрема до всіх людей, які там працюють, а особливо до наших вихователів Білоус Тетяна Михайлівна та Зарубіна
Марина Генадіївна!
Ось і настав час, коли наші дітки залишають дитячий садочок! Я звертаюся від всіх батьків групи №2 «Полуничка», хочемо сказати спасибі велике нашим чудовим вихователям, які не шкодували своїх сил і старань, які наповнювали кожен день променями радості і веселощів, які дарували дітям теплоту своїх сердець і світло посмішок. Дякуємо вам за вашу працю і доброту, будьте здорові і щиро щасливі в житті.
З самого початку, коли наші маленькі дітки переступили поріг нашого садочку, це було 4 роки тому, був страх,залишити чужим людям своє серденько, але коли з кожним днем, забираючи дитину, ти бачив посмішку і щирі розповіді, як цікаво вона провела час, у що гралася з дітками, чого навчилася, цей страх просто зник! Велика робота всього колективу, дала свої плоди, хороші, відмінні плоди, і за це ми вам вдячні, ви початок великого шляху, який жде наших дітей, і цей початок є достойним!
Наші діти пройшли нелегкі часи, спочатку вірус, потім війна, але ви наші любі вихователі завжди підтримували нас і працювали з нами та нашими дітьми, величезне дякуємо за окрему увагу для кожної дитини!
Я вважаю, що найважливіша подяка вам , це те як дивляться на вас, діти. Так, їм цікаво, що буде за стінами садка, так, вони хочуть стати дорослішими, піти в школу. Але повірте, діточки вас будуть пам’ятати ще довго. Самі теплі і зворушливі спогади тягнуться з дитинства. І ви в них — значуща частина.
Спасибі вам за це, удачі, успіхів у благородній та потрібній справі.
Татьяна (Sunday, 15 May 2022 13:07)
Хотим поблагодарить воспитателей группы 5 "Березка" Катерину Николаевну и Веру Юрьевну, а также психолога Викторию Григорьевну за то, что в такое нелёгкое время , благодаря, Вам, мы можем предложить нашим детям граммотный познавательный, обучающий и развлекательный материал, а также можно обратится за помощью к психологу и получить консультацию специалиста.
Спасибо каждому сотруднику сада за любовь и заботу к нашим деткам !!!
Наталія (Thursday, 12 May 2022 09:10)
Хочу подякувати всім педагогам нашого садочка за те, що в такий складний час підтримують наших діток, надають цікаві завдання, завжди з нами на зв'язку! Нам, дорослим, теж дуже важливо знати, що ми залишаємося разом з нашими вихователями та у будь який час можемо отримати пораду, консультацію від фахівців садочка. Окрема подяка директору Тетяні Ленонідівні за такий творчий, відданій своїй справі колектив! Віримо у скорішу перемогу! Чекаємо повернення у садочок, до наших вихователів!
Ksenia (Thursday, 12 May 2022 08:57)
Спасибо воспитателям,психологу,логопеду за то,что в военное время дают нам консультации,задания для наших детей.
Родители гр.1,2,3,4,5,6.
Татьяна (Thursday, 12 May 2022 08:50)
Хочу подякувати вихователям групи 5 "Берізка" Катерині Миколаївні та Вірі Юріївні. Ми дуже вдячні за творчі способи їх навчання під час воєнного часу. Донечка залюбки переглядає та виконує усі завдання. Раді співпраці з такими досвідченими вихователями. ДЯКУЄМО ВАМ ЗА ВИХОВАННЯ ТА ЛЮБОВ ДО НАШИХ ДІТОК!!! Наш садок найкращий!!!
Миша (Friday, 10 September 2021 22:03)
Спасибо воспитателю группы Березка! Ребенок ходит в садик с удовольствием!
Анастасия (Friday, 10 September 2021 21:17)
Спасибо, любимой Татьяне Николаевне, она всегда радостно встречает) ребёнок с радостью бежит в садик каждое утро)
Михаил (Friday, 10 September 2021 08:38)
Отличный садик, ребенок ходит с удовольствием!
Спасибо всему персоналу!
Анна Гаркуша (Wednesday, 01 September 2021 09:03)
"Серенький Зайчик" стал вторым домом для наших деток! Лучшего места для развития малышей просто не найти. Маленькие группы, в которых к каждому ребенку обеспечивают индивидуальный подход, чуткие квалифицированные воспитатели. А какие увлекательные праздники устраивают детворе!
Отдельное спасибо хочется сказать пед коллективу группы "Веночек". Наталья Викторовна, Анастасия Станиславовна, Ирина Валерьевна - вы лучшие! Спасибо за ваш труд!
Михаил (Friday, 26 March 2021 19:04)
Радуемся каждый день, тому что ребенка приняли в этот садик, хоть и ехать до него очень далеко. Таких профессионалов и любителей своей работы как
Красуля Елена Викторовна, Анастасия Ивановна и Юлия Михайловна, очень тяжело найти- большая вам благодарность за труд и душевные силы вложенные в деток!
Натали (Thursday, 25 March 2021 16:28)
Если Вы ищите самый лучший детский садик в Запорожье- то это 232 Серенький Зайчик.
Ребенок пошел в сентябре в ясли в 2 года и ещё не разговаривал, на сегодняшний день уже рассказывает 4 сказки и стихи. Это заслуга наших прекрасных воспитателей группы Рябинка. Наши воспитатели делают кукольные театры, Развивающие занятия, утренники, изучают природу, свойства воды. Регулярно ребенок приносит из Сада поделки/аппликации/ рисунки.
И ещё в садике детей развлекают батутом, шариковым бассейном, игрушками Монтессори и многое другое.
Огромное спасибо нашим самым лучшим воспитателям и коллективу садика!!!
Марина (Saturday, 06 March 2021 19:53)
Огромное спасибо нашим воспитателям:
Шрамко Н.В.,
Черняевой Л.Н.,
помощнику Кравчук Л.П. и коллективу СДНЗ за такой душевный и красивый,весенний праздник для наших деток����
И отдельная благодарность за фото,видео и возможность окунуться в эту прекрасную атмосферу���
57 (Saturday, 06 March 2021 15:37)
Верегитин Марк 0688795614
Инесса (Wednesday, 03 March 2021 18:49)
Хочу выразить огромную благодарность воспитателям детского сада №232, группы «Клубничка». Марине Геннадьевне, Татьяне Михайловне спасибо Вам за чуткое отношение к детям, индивидуальный подход к каждому ребенку, профессионализм и терпение! Ребенок с удовольствием ходит в сад, приносит разные творческие работы. Очень интересно и познавательно в этом возрасте.
Наталья (Sunday, 24 January 2021 09:26)
Спасибо огромное практическому психологу,Виктории Григорьевне, которая провела консультацию в кабинете, с соблюдением всех санитарных норм во время карантина. Мы решили вопрос по поводу развития психических процессов и эмоциональной сферы моего сыночка.
Для нас это было важно
Анна (Friday, 13 November 2020 11:39)
Хочу выразить благодарность всему коллективу нашего замечательного садика, вы настоящие профессионалы своего дела и стали для деток и нас родителей второй семьёй! Отдельное спасибо нашим заботливым и внимательным воспитателям Лидии Владимировне, Анне Николаевне и Светлане Ивановне! В группе, как и в садике в целом уют, чистота и прекрасная атмосфера, ребёнок ходит в садик с удовольствием. Наши воспитатели настоящие затейники, скучать с ними не приходится, постоянно занимаются с детками творческой деятельностью, подвижными играми и развитием в целом, спасибо за фото отчёты это очень ценно.
Марія (Tuesday, 10 November 2020 17:44)
Дякуємо колективу СДНЗ за те, щов період карантину ми маємо змогу водити наших дітей у дитсадок. Від батьків 2 групи.
Наталья (Monday, 09 November 2020 16:36)
Моя дитина відвідує групу 3 "Віночок" з вересня 2020р.Ми з синочком задоволені дуже.Тут кожен день проходить не забутнім,веселим,розважальним,пізнавальним та активним.Дитина в садочок ходить з великим задоволонням.Велику вдячність вихователям Наталії Вікторівні Могілат,Олені Вікторівні Бабак та Ірині Валеріївні Крайновій за професійний підхід до нелегкої роботи. Ви вмієте дати кожній дитині материнську любов. Вихователь-це друга мама.Бажаю Вам міцного здоров`я,успіхів у вашій роботі,вдячних батьків.
Гаркуша Анна (Tuesday, 07 April 2020 21:03)
Хочу выразить огромную благодарность всему коллективу детского сада, а особенно воспитателям гр. Рябинка! Елена Викторовна и Анастасия Ивановна! Вы Профессионалы с большой буквы! Невероятно тактичные, чуткие и отзывчивые. В непростое время карантина вы просто стали палочкой-выручалочкой для родителей )) Спасибо за неиссякаемый поток творческих идей! Благодаря вам мы все знаем, чем занять и как развивать наших малышей )
Елена Олейникова (Monday, 06 April 2020 22:16)
Очень хочется сказать много добрых слов и слов благодарности в адрес нашего детского садика.
Наши воспитатели Елена Викторовна и Анастасия Ивановна – профессионалы своего дела. Проводят много интересных занятий с детьми: и вырезают, и клеят, и лепят.
Я очень рада, что мой ребенок попал именно к таким добрым, чутким и душевным людям. Воспитатели ответственно подходят к подготовке мероприятий, с вниманием и заботой относятся к каждому ребенку.
Чувствуется, что в саду работает очень дружный и слаженный коллектив и опытные специалисты. Это тоже очень важно.
В ОБЩЕМ ОГРОМНОЕ ВАМ СПАСИБО!!!
Доня Елена (Wednesday, 01 April 2020 17:24)
Выражаю огромную благодарность нашим любимым воспитателям ясельной группы: Красуле Елене Викторовне и Макар Анастасии Ивановне за ваш труд и заботу о наших детках! Утренники- отличные! Дети идут в сад удовольствием! Занятия: утренняя зарядка, лепка, рисование, игры, прогулки - да и это далеко не все! Спасибо за фотографии - все процессы вы фотографируете и нас, родителей радуете этими фото!
Ощущаем вашу заботу, даже если ребенок заболел! Воспитатели всегда позвонят, поддержат и обязательно услышим: " Выздоравливайте! Нам очень вас не хватает! " - такое не в каждом садике встретишь...
И не забываете поздравить именинников))) - даже если это выходной!
А вот сейчас карантин, но мы постоянно на связи! В нашей группе ( в Вайбере ) вы нас поддерживаете, информируете, также мы получаем рекомедации, как занять деток, игры онлайн, советы как развивать мелкую моторику, фонематический слух, сенсорную моторику! Спасибо психологу за рекомедации на сайте! Спасибо логопеду, она тоже в группе нам рекомедации пишет.
Я рада, что мой ребенок воспитывается в таком чудесном садике, где такие прекрасные педагоги- профессионалы своего дела! Татьяна Леонидовна- респект Вам!
Мама Маратика (Friday, 27 March 2020 18:28)
Внешние состояние детского сада (обустройство площадок, ухоженность территории), состояние внутренних помещений, материальная база, а также общая "атмосфера" садика, т.е. те аспекты, которые непосредственно влияют на воспитание ребенка всегда ухожены,чистые,в хорошем состоянии. За что огромное спасибо всему коллективу детского сада!!!
!!!Не смотря на карантин, воспитателями группы Белоус Т.М. и Зарубиной М.Г. ведётся активная работа с нами(родителями группы) в социальных сетях. Спасибо вам за советы,рекомендации,консультации и просто за активную поддержку. Я рада ,что мой сынок попал к вам в группу,где вы,вместе с помощником В.Н.Нечипоренко встречаете и провожаете нас с улыбкой. Сил вам и терпения �
Наталья (Wednesday, 25 March 2020 11:39)
Большое спасибо воспитателям,специалистам,методисту детского сада за то,что дают родителям рекомендации чем занять наших детей во время карантина.Родители гр.2
Ксенія (Tuesday, 24 March 2020 16:19)
Поздравляем с праздником весны-8 марта всех сотрудников детского сада. Желаем счастья,здоровья,успехов в работе,весеннего настроения.Благодарим за то тепло,любовь,заботу,которую вы дарите нашим детям.Спасибо за прекрасный утренник, положительные эмоции.за всё,что вы делаете для наших малышей,за хорошее питание.Родители гр.2.
Анна (Thursday, 05 March 2020 15:18)
Мы, родители старшей группы 6 "Ромашка", хотим выразить огромную благодарность нашим воспитателям Кириченко Н.Г. и Олейник О.А., спасибо огромное за их старания и профессионализмом в проведении весеннего праздника, который был наполнен позитивными эмоциями, добром, теплом и любовью!
Хочется сказать большое спасибо за эффективную работу, которая проводится с нашими детьми, за хорошее питания. Отдельное спасибо поворам за вкусные блюда. За время пребывания наших детей в д/с приобретались игры, игрушки, открылась развивающая комната, сделаны ремонты блоков, павильона. Добровольные взносы родителей идут по назначению, ежемесячно пишутся отчеты родительской инициативной группой о поступлении и использовании поступающих средств. Мы ощущаем что весь коллектив садика старается и вкладывает в свою работу максимум! Еще раз, спасибо, всему коллективу за огромный вклад в воспитание наших детей! Вы молодцы! ЛЮБИМЫЙ САДИК!!!
Елена (Friday, 28 February 2020 23:37)
Хочу выразить благодарность за замечательный праздник весны, на которым нам повезло сегодня побывать! Я уверена, что именно такие красивые праздники с акцентом на любовь и уважение к мамам, бабушкам - это самые эффективные воспитательные методики!!!
Спасибо Вам, наши любимые воспитатели Наталья Викторовна Могилат и Елена Викторовна Бабак, за теплую атмосферу, трогательные танцевальные постановки и милые сердцу каждой мамы детские поделки! Вы, как всегда, очень честно и с душой выполнили свою работу!
Отдельная благодарность обаятельной Шапокляк, роль которой неподражаемо сыграла воспитатель Наталия Викторовна Шрамко, которую мы уважаем и любим еще со времен старшего сына!
Спасибо администрации садика за любовь к детям и поддержку креативных идей в коллективе!
с уважением, семья Негой Насти и Владика
Сидаш Надежда (Thursday, 06 February 2020 21:34)
Нам очень повезло, мы попали в "Серенький зайчик"!!!
Очень довольны садом(есть с чем сравнивать), любящие и отзывчивые воспетатели, лучшие специалисты и просто дружный коллектив!!! ❤️
Отдельная благодарность :
Татьяне Леонидовне
Наталье Викторовне
Людмиле Николаевне
Людмиле Петровне
Елене Викторовне
Нарине Анатольевне
Юлие Михайловне ❤️❤️❤️, за ваш безграничный труд и любовь к деткам...
Мы вас очень любим и ценим�
Анна (Thursday, 06 February 2020 18:45)
Хочется сказать большущее спасибо нашим воспитателям Наталье Викторовна и Людмиле Николаевне за их профессионализм и человеколюбие. Дети ходят в сад с огромным удовольствием.
Литовченко (Monday, 16 December 2019 19:13)
Садом очень довольна! Спасибо всему коллективу сада, который всегда пойдет"на встречу" в любом вопросе!
Группа "Горобинка" воспитатели Елена Викторовне и Нарина Анатольевне, а также Юлия Михайловна, спасибо за вашу помощь деткам в первый, такой непростой период-первый год пребывания малышей в саду!
Группа "Березка" - Наталья Викторовна, Людмила Николаевна, Людмила Петровна, спасибо за ваш труд с нашими детками, за ваше понимание, за созданный уют в группе! Мы Вас очень ценим! Здоровья Вам и вашим семьям!
Елена (Thursday, 12 December 2019 00:01)
Большое спасибо нашему воспитателю Могилат Н.В. за волшебный мастер-класс по созданию Деда Мороза, который исполняет желания!
Наталья Викторовна, спасибо Вам за креативный подход и домашнюю атмосферу!
Настя счастлива! Вы, действительно, создали предновогоднее настроение и детям и родителям!
с уважением, семья Негой
Олена (Wednesday, 11 December 2019 23:50)
Висловлюємо свою подяку вихователю нашої групи "Віночок" Бабак О.В. за допомогу в підготовці до районного конкурсу "Хортицькі дзвіночки-2019".
Олено Вікторівно, спасибі Вам за вибір переможного вірша та тренування нашої донечки Насті!
Результат Вашої завзятості та зацікавленності у розвитку талантів наших діток - це почесний диплом та вихід на міський конкурс майстрів художнього читання!
Для нас це дуже важлива перемога,
з повагою, сім'я Негой
Ирина и Машенька (Wednesday, 11 December 2019 20:13)
А у нас в группе сегодня было новогоднее настроение, спасибо нашей Наталье Викторовне!!! Было увлекательно и интересно и мне и ребёнку, дружно загадываем желания нашему Деду Морозу, которого сделали под руководством любимого воспитателя!!! Спасибо!!!
Гаркуша Анна (Tuesday, 12 November 2019 14:30)
Спасибо огромное всем сотрудникам детского сада! Вы проделываете огромную работу на благо наших деток. Особую благодарность хочется выразить нашим заботливым Елене Викторовне и Юлии Михайловне!
Семья: Елена, Сергей и Олеся (Tuesday, 05 November 2019 16:54)
Предыдущий отзыв- хочу отметить, что ходим мы в ясельную группу " Горобинка", благодарим наших воспитателей : Красуля Елена Викторовна, Могилат Наталья Викторовна и няня - Юлия Михайловна.