Додаток 2                                                                                                                                                                                           до наказу директора

                                                                 СЗДО № 232     

                                                                  від 11.01.2024 № 21р

 

СИГНАЛИ ОПОВІЩЕННЯ ПРО НАПАД

АБО РИЗИК НАПАДУ НА СЗДО № 232

Для оповіщення про напад або ризик нападу на заклад освіти використовуються такі сигнали:

• перший сигнал - короткі, тривалістю 2-3 секунди, дзвінки, які повторюються пʼять разів зі паузами, призначені для повідомлення учасникам освітнього процесу, що відбувається напад або є ризик нападу на заклад освіти;

 

• другий сигнал - довгий, тривалістю 10-15 секунд, дзвінок, призначений для повідомлення учасників освітнього процесу про проведення евакуації.


                                                                Додаток 3                                                                                                                                                                                           до наказу директора

                                                                СЗДО № 232                                                                                                                                                                                      від 11.01.2024 № 21р

 

АЛГОРИТМ ДІЙ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВДІ СИТУАЦІЇ РИЗИКУ

 

А) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ЗАХОПЛЕНІ ЗАРУЧНИКІВ:

 Керівництво (керівник та команда реагування)

• Негайно проінформує про подію оперативні служби.

• Забезпечує будь-якими доступними способами виведення людей з небезпечної зони, при неможливості цього - припинити будь-які пересування.

• За можливості особисто та/або через призначених осіб вести спостереження за порушником та його переміщеннями, перебуваючи на безпечному віддаленні до прибуття оперативних служб.

• Забезпечити будь-яким доступним способом інформування людей, що знаходяться у прилеглих до небезпечної зони приміщеннях, про подію та необхідність блокування входів з метою недопущення захоплення більшої кількості заручників та переміщення порушника у більш захищене місце.

• Не вступати з власної ініціативи у переговори з порушником та не провокувати його іншими діями.

• Забезпечити евакуацію людей відповідно до плану евакуації, у тій частині обʼєкта, яка не перебуває під контролем порушника.

• Після завершення евакуації надати вказівку про інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу.

• Направити до місця збору осіб для здійснення контролю за передачею здобувачів батькам, які навчаються (законним представникам).

• Забезпечити безперешкодний доступ до місця події оперативних служб. Після прибуття оперативних служб діяти відповідно до їх розпоряджень.

• Після завершення роботи оперативних служб та за їх рекомендаціями забезпечити заходи щодо ліквідації наслідків події.

 Працівник закладу освіти

• Під час перебування поруч зі місцем захоплення заручників спробувати залишити небезпечну зону, забираючи людей, що знаходяться поблизу.

 • Уразі неможливості таких дій залишатися на місці, не провокувати порушника, виконувати його вимоги, не допускати паніки серед учнів та персоналу, не переключати на себе увагу порушника.

• При знаходженні в приміщенні поблизу місця захоплення заручників забезпечити блокування входів усіма доступними засобами, у тому числі меблями.

Продовження додатка 3

• Вжити заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні.

• Забезпечити розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів: якнайдалі від входів, ближче од капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.

• Вжити заходів щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі призначених для забезпечення навчального процесу у беззвучний режим або їх відключення.

• Не допускати спілкування учнів та персоналу за будь-яким засобом звʼязку.

• Забезпечити передачу інформації про захоплення заручників керівництву будь-яким доступним способом за можливості.

• Забезпечити інформування оперативних служб будь-яким доступним способом за можливості.

• Очікувати на прибуття оперативних служб, розблокувати входи та залишати приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб.

• У разі перебування поза небезпечною зоною (далеко від місця захоплення заручників) забезпечити проведення евакуації людей, при можливості з особистими (цінними) речами, теплим одягом до місця збору відповідно до плану евакуації (в зимовий період вжити всіх можливих заходів для виключення випадків обмороження учнів).

• За вказівкою керівництва здійснити перевірку приміщень щодо евакуації людей, про результати повідомити керівництво.

• За вказівкою керівництва забезпечити інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу

• Забезпечити за вказівкою передачу учнів батькам (законним представникам).

• Після завершення роботи оперативних служб та за розпорядженням керівництва забезпечити проведення заходів щодо ліквідації наслідків події.

 Здобувачі освіти

• При знаходженні поруч із місцем захоплення заручників спробувати залишити небезпечну зону, при неможливості таких дій залишатися на місці, не провокувати порушника, виконувати його вимоги, зберігати спокій і ен допускати паніки, поводитись якомога непомітніше і не привертати увагу порушника.

• Під час перебування у приміщенні поблизу місця захоплення заручників допомогти працівникам заблокувати входи, утому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поруч не виявилося працівника), зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника закладу освіти.

• Розміститися найбезпечнішим зі можливих способів: якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів під прикриттям меблів.

• Переключити засоби звʼязку в безшумний режим або вимкнути їх.

• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника закладу освіти.

• Розблокувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника закладу освіти чи оперативних служб.

 

Б) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННЯ НАПАДНИКА НА ТЕРИТОРІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:

 Керівництво (керівник та команда реагування) Негайно інформувати про подію оперативні служби.

• Вжити всіх заходів до негайної передачі через систему оповіщення повідомлення «Увага! Збройний напад!», у разі неспрацьовування  будь-яким доступним способом.

• Вжити заходів щодо розміщення працівників та учнів у приміщеннях будівлі з подальшим припиненням їх переміщення всередині обʼєкта.

• При можливості вжити заходів щодо запобігання подальшому просуванню порушника та проникненню його в будівлю (блокування входів або ізоляцію в певній частині будівлі).

• Перебувати на постійному звʼязку з оперативними службами.

• При можливості відстежувати ситуацію на території та напрямок руху порушника.

• Забезпечити безперешкодний доступ до місця події оперативних служб.

• Після нейтралізації порушника забезпечити інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу.

• Здійснити збір учнів для подальшої передачі батькам (законним представникам).

• Забезпечити проведення заходів щодо ліквідації наслідків.

 Працівник закладу освіти

• Під час перебування поза будівлею обʼєкта негайно віддалитися від джерела небезпеки, забираючи за собою людей, які знаходяться в безпосередній близькості. За можливості залишити територію обʼєкта, у зимовий період вжити всіх можливих заходів щодо недопущення обмороження учнів, забезпечити інформування оперативних служб та керівника про ситуацію та своє місцезнаходження будь-яким доступним способом.

  • При знаходженні в будівлі обʼєкта переміститися в найближче приміщення, відводячи аз собою людей, які знаходяться поблизу і далі діяти в наведеному нижче порядку:

• Перебуваючи у приміщенні, забезпечити блокування входів усіма доступними засобами, зокрема меблями.

• Забезпечити розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів. якнайдалі від входів, ближче од капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.

• Вжити заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні.

• Не допускати спілкування людей за будь-якими засобами звʼязку

• Забезпечити інформування оперативних служб у будь-який доступний спосіб (за можливості).

• Забезпечити передачу інформації про збройний напад керівнику будь-яким доступним способом (за можливості).

• Вжити заходів щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), утому числі призначених для забезпечення навчального процесу у беззвучний режим або їх відключення.

• Очікувати на прибуття оперативних служб, розблокувати входи та залишати приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб.

• Після нейтралізації порушника за вказівкою керівництва забезпечити інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу.

• Забезпечити збирання та передачу учнів батькам (законним представникам).

• Забезпечити за наказом керівництва проведення заходів щодо ліквідації наслідків події.

 Здобувачі освіти

• Під час перебування поза будівлею обʼєкта негайно віддалитися від джерела небезпеки, по можливості залишити територію обʼєкта та повідомити батьків (законних представників) про своє місце знаходження, у разі перебування у безпосередній близькості працівника організації повідомити його про небезпеку і далі діяти за його вказівками.

• При знаходженні в будівлі переміститися до найближчого приміщення або убік працівника закладу освіти, повідомити його про небезпеку і далі діяти за його вказівками

• Допомогти працівникові закладу освіти заблокувати входи, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника).

• Розміститися найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.

• Зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника закладу освіти.

• Переключити засоби звʼязку в безшумний режим або вимкнути їх.

• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника закладу освіти.

• Розблокувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника закладу освіти чи оперативних служб.

 

В) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ НАПАДНИКА ВСЕРЕДИНІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:

 Керівництво (керівник та команда реагування)

• Негайно інформувати про подію оперативні служби.

• Вжити всіх заходів до негайної передачі через систему оповіщення повідомлення «Увага! Збройний напад!». Уразі неспрацьовування - будь-яким доступним способом.

• Вжити заходів щодо розміщення працівників та учнів у приміщеннях будівлі з подальшим припиненням їх переміщення всередині обʼєкта.

• При можливості вжити заходів щодо запобігання подальшому просуванню порушника (ізоляцію в певній частині території).

• Перебувати на постійному звʼязку з оперативними службами.

• При можливості відстежувати ситуацію в будівлі та напрямок руху порушника.

• Забезпечити безперешкодний доступ од місця події оперативних служб.

• Після нейтралізації порушника забезпечити інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу.

• Здійснити збір учнів для подальшої передачі батькам (законним представникам).

• Забезпечити проведення заходів щодо ліквідації наслідків події.

 Працівник закладу освіти

• При знаходженні поза будівлею обʼєкта негайно віддалитися від будівлі, в якій перебуває злочинець, забираючи людей, які знаходяться в безпосередній близькості, при можливості залишити територію обʼєкта. У зимовий період вжити всіх можливих заходів щодо недопущення обмороження учнів, забезпечити інформування оперативних служб та керівника про ситуацію та своє місце знаходження будь-яким доступним способом.

• При знаходженні в будівлі обʼєкта переміститися в найближче приміщення, відводячи за собою людей, які знаходяться поблизу і далі діяти в наведеному нижче порядку:

• Перебуваючи у приміщенні, забезпечити блокування входів усіма доступними засобами, зокрема меблями.

• Забезпечити розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів. якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.

• Вжити заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні.

• Забезпечити інформування оперативних служб у будь-який доступний спосіб (за можливості).

• Забезпечити передачу інформації про збройний напад керівнику будь-яким доступним способом (за можливості).

• Не допускати спілкування людей за будь-якими засобами звʼязку

• Вжити заходів щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), утому числі призначених для забезпечення навчального процесу у беззвучний режим або їх відключення.

• Очікувати на прибуття оперативних служб, розблокувати входи та залишати приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб.

• Після нейтралізації порушника аз вказівкою керівництва забезпечити інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу.

• Забезпечити збір та передачу учнів батькам (законним представникам).

• Забезпечити за наказом керівництва проведення заходів щодо ліквідації наслідків події.

  Здобувачі освіти

• При знаходженні поза будівлею обʼєкта негайно віддалитися від будівлі, в якій перебуває злочинець, по можливості залишити територію обʼєкта та повідомити батьків (законних представників) про своє місце знаходження, уразі перебування в безпосередній близькості працівника організації повідомити його про небезпеку і надалі діяти за його вказівками.

• Якщо опинились у будівлі: допомогти працівникові організації заблокувати входи в приміщеннях, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника).

• Розміститися найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, пді прикриттям меблів.

• Зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника організації.

• Переключити засоби звʼязку в безшумний режим або вимкнути їх.

• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника організації.

• Розблокувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника організації, керівника чи оперативних служб.

 

Г) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ, ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТУ:

Керівництво (керівник та команда реагування)

 • Негайно прибути на місце виявлення предмета, схожого на вибуховий пристрій (крім випадків отримання інформації про мінування за допомогою телефонних дзвінків та повідомлень), оцінити обстановку та ухвалити рішення про інформування оперативних служб та евакуацію людей.

• Не розбирати і не піднімати знайдені вибухонебезпечні предмети.                 

• Відгородити місце, де знаходиться вибухонебезпечний предмет.

• Нікого не допускати до цього місця, організувавши біля нього постійне чергування до прибуття представників відповідних служб.

• Не використовувати біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади.

• Негайно проінформувати оперативні служби про виявлення вибухового пристрою.

• Передати за допомогою системи оповіщення або будь-яким доступним способом повідомлення: «Увага! Евакуація, закладено бомбу!» або відповідно додатку 1.

• Забезпечити відкриття та доступність коридорів та евакуаційних виходів.

• Забезпечити контроль за здійсненням евакуації людей відповідно до плану евакуації.

• Після завершення евакуації надати вказівку про інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу.

• Направити до місця збору призначених осіб для здійснення контролю за передачею учнів батькам (законним представникам).

• Після завершення роботи оперативних служб та за їх рекомендаціями забезпечити проведення заходів щодо ліквідації наслідків.

 Працівник закладу освіти

• Перебувати на безпечній відстані від вибухового пристрою (підозрілого предмета) до прибуття керівника і далі діяти відповідно до його вказівок.

• Не розбирати і не піднімати знайдені вибухонебезпечні предмети.

• За вказівкою відгородити місце, де знаходиться вибухонебезпечний предмет.

• За вказівкою нікого не допускати до цього місця, організувавши біля нього постійне чергування до прибуття представників відповідних служб.

• Не використовувати біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади.

• При оголошенні евакуації розпочати евакуацію, забираючи учнів, що знаходяться поблизу і далі діяти відповідно до плану евакуації.

• При знаходженні у приміщенні, не допускаючи паніки забезпечити відключення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі призначених для забезпечення начального процесу.

 • По можливості відключити на обʼєкті електрику та газопостачання, попередньо переконавшись у відсутності людей у приміщеннях, вихід з яких може бути заблокований при відключенні електрики. Вимкнення не відбувається у випадках, коли вибуховий пристрій якимось чином зʼєднаний зі зазначеними комунікаціями.

• По можливості відкрити всі вікна та двері для розподілу ударної хвилі.

• Забезпечити проведення евакуації учнів, при можливості з особистими (цінними) речами, теплим одягом до місця збору відповідно до плану евакуації (в зимовий період вжити всіх можливих заходів для виключення випадків обмороження учнів).

• Переконавшись у повній евакуації із приміщення із зовнішнього боку дверей, поставити позначку «евакуйовано» будь-яким доступним способом.

• За вказівкою керівника здійснити перевірку приміщень на предмет евакуації людей та про результати повідомити керівника або призначену ним особу.

• За вказівкою керівника забезпечити інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу.

• Забезпечити за вказівкою керівника або призначених ним осіб передачу батькам (законним представникам), які навчаються.

• Після завершення роботи оперативних служб та за розпорядженням керівника забезпечити проведення заходів щодо ліквідації наслідків події.

 Здобувачі освіти

• Не чіпати та не наближатися до залишених іншими особами підозрілих предметів.

• Уразі виявлення залишеного іншими особами предмета голосно звернутися до оточуючих «Чия сумка (пакет, коробка)?». Якщо відповіді не повідомило найближчого працівника закладу освіти, або учня старшого віку.

•Не використовувати біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади.

• Відійти на безпечну відстань від вибухового пристрою (підозрілого предмета) (місця проносу або провезення).

• Діяти за розпорядженням керівника або працівника закладу освіти.       

• У разі евакуації зберігати спокій, вимкнути засоби звʼязку.


                                                Додаток 6                                                                                                                                                                                            до наказу директора

                                                СЗДО № 232                                                                                                                                                                                      від 14.12.2023 № 105р

 

Порядок оповіщення учасників освітнього процесу

 

№ з/п

Назва дії

Порядок і послідовність

Посада, прізвище

виконавця

1

Повідомлення  про  напад або загрозу нападу

У разі нападу, або виявленні загрози нападу необхідно негайно викликати поліцію та інші служби, повідомити  керівника  СЗДО № 232  та команду реагування.

Особа, яка виявила загрозу

2

Вмикання системи оповіщення про ризик нападу

У разі виявлення загрози нападу необхідно негайно увімкнути перший сигнал оповіщення , тривалістю 2-3 секунди. Дзвінки повторюються 2-3 секунди.

Команда реагування, або особа, яка виявила загрозу

3

Вмикання системи оповіщення для проведення евакуації

У разі проведення евакуації необхідно негайно увімкнути систему оповіщення за другим сигналом, тривалістю 10-15 секунд.

Команда реагування

4.

Розпочати евакуацію здобувачів освіти та працівників  СЗДО № 232   з будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації та залучити до цього інших осіб

Негайно за сигналом оповіщення (зазначається вид сигналу) всі працівники та здобувачі освіти мають виводитися назовні через коридори і виходити згідно з планом.

Команда реагування,

вихователі,

працівники ЗДО

5.

Евакуація здобувачів освіти з приміщення закладу

У зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей раннього та молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі.

Команда реагування,

вихователі,

працівники ЗДО

5

 Звірка спискового складу із фактичною наявністю евакуйованих здобувачів освіти 

Усі евакуйовані з будівлі здобувачі освіти перевіряються за наявними в групах списками (журналом обліку відвідування)

 

Вихователі груп,

Помічники вихователів

6

Перевірка приміщень

Ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей, які сховалися під ліжками, столами, у шафах або інших місцях. Залишаючи приміщення  СЗДО № 232   зачинити за собою всі двері та вікна.

Команда реагування

7

Пункти розміщення евакуйованих здобувачів освіти

У денний час здобувачі освіти  групами розміщуються в укритті, або будівлі (зазначити адресу).

У нічний час вони евакуюються до будівлі (зазначити адресу)

Команда реагування