ТЕЛЕФОНИ ГАРЯЧИХ ЛІНІЙ

 НАБУ з питань корупції 

 0800503200, +38(044)200-06-71;  

 e-mail:: anticor@moz.gov.ua  

  

Департамент освіти і науки обласної державної адміністрації:

(061)239-02-05 - заступник директора Департаменту освіти і науки Захарчук Віктор Миколайович:

  

Департамент освіти і науки Запорізької міської ради:

 (061)708-24-18, 708-24-09,

 e-mail: reception.don@zp.gov.ua – приймальня департаменту освіти і науки Запорізької міської ради;

 

 Правобережний відділ освіти  департаменту освіти і науки Запорізької міської ради:

 (061)286-26-15 – Чечуніна Олена Володимирівна, головний спеціаліст територіального відділу освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради.


 

 

План заходів

 щодо запобігання та профілактики корупційних правопорушень

 в СЗДО №232  на 2024 рік

 

з/п

Заходи

 

Виконавці

 

Термін виконання

1

Провести інформаційне роз’яснення з працівниками СЗДО №232 чинних законів та інших законодавчих актів антикорупційного спрямування на нараді при директорі.

Директор

Т. Кончуковська

Січень 2023

 

2

Проведення роз’яснювальної роботи серед батьківської громадськості з питань дотримання вимог закону України «Про запобігання корупції» та інших нормативно-правових актів антикорупційної спрямованості (Zoom платформа).

Директор

Т. Кончуковська

Лютий 2023

3

Оприлюднювати на інформаційних стендах, на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством (згідно ст 30 Закону України «Про освіту»).

вихователь-методист С.Соловйова

Не пізніше ніж через десять робочих  днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом

4

Проводити оцінку виконання посадовими особами покладених на них обов’язків і завдань, а також вживати заходів щодо запобігання, виявлення та усунення конфлікту інтересів.

Директор

Т. Кончуковська, голова ППО СЗДО №232 Л.Черняєва

грудень

5

Використання комунального майна виключно для забезпечення здобуття дітьми  освіти.

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж

року

6

Дотримання обмеження щодо одержання подарунків для себе чи близьких осіб (заборона отримання подарунка, якщо його вартість більше 1 прожиткового мінімуму)

Всі працівники СЗДО №232

Впродовж 

 року

7

Проводити аналіз та узагальнення інформації стосовно виконання Законів України із зазначених питань посадовими особами СЗДО №232

Директор

Т. Кончуковська

Щомісячно

8

Забезпечення дотримання працівниками СЗДО №232 виробничої етики, дотримання педагогічними працівниками педагогічної етики та академічної доброчесності

Директор

Т. Кончуковська,

вихователь-методист С.Соловйова

Впродовж робочого часу

9

З метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню коруп-ційного правопорушення або невиконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» організувати, за наявності підстав, проведення службових розсліду-вань, у порядку визначеному діючим законодавством.

Директор

Т. Кончуковська

У разі виявлення порушення

10

Надавати своєчасно суб’єктам звернення до СЗДО №232 достовірну, в повному обсязі інформацію, яка підлягає наданню відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про запобігання корупції».

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж року року

11

Здійснювати на виробничих нарадах та загальних зборах розгляд стану виконання законодавства про запобігання та протидії корупції, а також реалізації заходів щодо запобігання корупційним проявам та реагування на них, стану роботи зі скаргами та повідомленнями громадян у цій сфері.

Директор

Т. Кончуковська

Згідно з планом роботи

 

12

Проводити роз’яснювальну роботу з новопризначеними посадовими особами з питань запобігання та протидії проявам корупції і дотримання етики поведінки

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж 

 року

 

13

Дотримання вимоги політичної нейтральності, уникнення демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використання службових повноважень в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.

 

Впродовж 

 року

 

 

14

Дотримання принципу неупередженості, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж 

 року

 

15

Не розголошення і не використання в інший спосіб конфіденційної та іншої інформації з обмеженим доступом, яка стала відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, в тому числі про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж 

 року

 

16

Забезпечувати в межах компетенції всебічний розгляд звернень громадян  та оперативне вирішення порушених у них проблем.

Директор

Т. Кончуковська

Протягом року

 

14

Забезпечити контроль за дотриманням працівниками СЗДО №232  правил внутрішнього трудового розпорядку та колективного договору

Директор

Т. Кончуковська

Впродовж 

 року

 

15

Взаємодія з підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств. Установ та організацій, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції.

 

За потребою

 

16

Подання інформації начальнику ТВО Хортицького району про випадки виявлення фактів порушень посадовими особами законодавства про запобігання та протидію корупції, ознак правопорушення за результатами перевірок, проводити службові розслідування (перевірки)

Директор

Т. Кончуковська

У разі виявлення

порушення

17

Забезпечити підготовку проекту Плану щодо попередження та профілактики корупційних правопорушень в СЗДО №232 на 2024рік.

Директор

Т. Кончуковська

До 30 грудня  2023 року

 ______________________________________________________________________________________________________________________

 ПАМ’ЯТКА
до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»

 Основна термінологія (стаття 1)

 Корупційне правопорушення – умисне діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 4 Закону (суб’єктом відповідальності), за яке законом установлено кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність.

 Корупція – використання особою, зазначеною в частині першій статті 4 цього Закону, наданих їй службових повноважень та пов’язаних з цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній в частині першій статті 4 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень та пов’язаних із цим можливостей.

 Неправомірна вигода – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, що їх без законних на те підстав обіцяють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову.

 Члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, їхні діти, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

 Близькі особи - подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону.

 Безпосереднє підпорядкування – відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень, контролю за їх виконанням.

 Конфлікт інтересів - суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.

  Суб’єкти відповідальності за корупційні правопорушення (стат 4).

 3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;

 Обмеження щодо використання службового положення (стаття 6)

 Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 7) 

 Обмеження щодо одержання подарунків (стаття 8)

 Обмеження щодо роботи близьких осіб (стаття 9)

 Обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави. місцевого самоврядування (стаття 10)

 Урегулювання конфлікту інтересів (стаття 14)

 Вимоги щодо прозорості інформації (стаття 16)

 Заборона на одержання послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування (стаття 17)

 Види відповідальності за корупційні правопорушення (стаття 21)

 1.  За вчинення корупційних правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 4 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку. 

 Особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційні правопорушення (стаття 22)

 Відшкодування збитків, школи, завданих державі внаслідок вчинення корупційного правопорушення (стаття 23)

 Відновлення прав і законних інтересів та відшкодування збитків, шкоди, завданих фізичним та юридичним особам внаслідок вчинення корупційного правопорушення (Стаття 25)

 Вилучення незаконно одержаного майна (Стаття 26) 

 1. Кошти та інше майно, одержані внаслідок вчинення корупційного правопорушення, підлягають конфіскації за рішенням суду в установленому законом порядку, а кошти у встановленому судом розмірі вартості незаконно одержаних послуг чи пільг – стягненню на користь держави. 

 

КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

 Стаття 368. Одержання хабара 

 1.  Одержання службовою особою в будь-якому вигляді хабара за виконання чи невиконання в інтересах того, хто дає хабара, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища - 
карається штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. 

 2.  Одержання хабара у великому розмірі або службовою особою, яка займає відповідальне становище, або за попередньою змовою групою осіб, або повторно, або поєднане з вимаганням хабара, - карається позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

 3.  Одержання хабара в особливо великому розмірі або службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище, - карається позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна. 

 ПРИМІТКА.

 1. Хабарем у великому розмірі вважається такий, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, в особливо великому - такий, що у п'ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. (200х17=3400 грн; 500х17=8500 грн.)

 2.  Службовими особами, які займають відповідальне становище, є особи, зазначені у пункті 1 примітки до статті 364, посади яких згідно зі статтею 25 Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ) віднесені до третьої, четвертої, п'ятої та шостої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники, заступники керівників органів державної влади та управління, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів та одиниць. Службовими особами, які займають особливо відповідальне становище, є особи, зазначені в частині першій статті 9 Закону України "Про державну службу", та особи, посади яких згідно із статтею 25 цього Закону віднесені до першої та другої категорій. 

3.  Повторним у статтях 368 і 369 цього Кодексу визнається злочин, вчинений особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених цими статтями. 
4. Вимаганням хабара визнається вимагання службовою особою хабара з погрозою вчинення або невчинення з використанням влади чи службового становища дій, які можуть заподіяти шкоду правам чи законним інтересам того, хто дає хабара, або умисне створення службовою особою умов, за яких особа вимушена дати хабара з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо своїх прав і законних інтересів.

 

Стаття 369. Давання хабара

 1.  Давання хабара - карається штрафом від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років. 

 2.  Давання хабара, вчинене повторно, - карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої. 

 3.  Особа, яка дала хабар, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо стосовно неї мало місце вимагання хабара або якщо після давання хабара вона добровільно заявила про те, що сталося, до порушення кримінальної справи щодо неї органу, наділеному законом правом на порушення кримінальної справи. 
Стаття 370. Провокація хабара 

1. Провокація хабара, тобто свідоме створення службовою особою обставин і умов, що зумовлюють пропонування або одержання хабара, щоб потім викрити того, хто дав або взяв хабара, - карається обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років. 
2. Те саме діяння, вчинене службовою особою правоохоронних органів,
- карається позбавленням волі на строк від трьох до семи років.